2016. márc. 21.

Kiéhezettek a mozivásznon

Nemrég olvastam el M. R. Carey Kiéhezettek című regényét - mely egyébként nagyon tetszett és - amelyből naná, hogy már mozifilmet is forgatnak (az lenne ám a meglepő, ha mindez nem így történne), úgyhogy kíváncsiságtól hajtva utánanéztem kicsit a dolgoknak, pontosabban, hogy milyen castinggal és mikorra várható a bemutató.
És bizony a forgatás már tavaly elkezdődött, a szereplők pedig olyan ismert színészek lesznek mint Glenn Close, aki Caroline Caldwellt (a doktornőt) fogja játszani, és Gemma Arterton, aki Helen Justineau  (a tanárnő) szerepében fogja majd irtani a zombikat.
A képeket elnézve a többi szereplő (Melanie és Gallagher közlegény) kiválasztásával kapcsolatban kissé zavarban vagyok, mivelhogy Melanie szőke Gallaghet pedig vörös volt a könyvben, szóval nem pont ilyennek képzeltem el őket.... mindenesetre kíváncsian várom a filmet, amely  még ebben az évben She Who Brings Gifts címmel kerül majd bemutatásra a mozikba.

A történetről röviden:
A könyv a jövőben játszódik, amikor is az emberiség nagy része egy gyorsan terjedő gombafertőzés áldozatává vált, amely a szervezetbe jutva átveszi az irányítást a gazdatest idegrendszere fölött, melynek következtében a fertőzöttek (más néven a kiéhezettek), gyorsan elveszítik személyiségüket, emberi mivoltukat, és egészséges emberek húsával kezdenek el táplálkozni.
Azon kevesek azonban, akik nem kapták el a fertőzést védett városokba húzódtak vissza, vagy guberálókká váltak, akik veszélyes bandákhoz csapódva próbálják túlélni a helyzetet.
A történet főhőse Melanie, egy látszólag normális, intelligens 10 év körüli kislány, akit több társával együtt egy földalatti bunkerben tartanak fogva. Érdekes mód ezek a gyerekek szintén fertőzöttek, mégsem veszítették el emberi tulajdonságaikat, és épp ez ad reményt az embereknek a túlélésre. A bunker tudósa Caldwell doktornő abban reménykedik, hogy a gyerekek felhasználásával sikerül megtalálnia az ellenszert, ám egy napon a kiéhezettek és a guberálók megtámadják a bázist, ahonnan mindenkinek menekülnie kell. A támadást egy öt fős csapatnak sikerül csak túlélnie, akikre ezek után még nagyobb megpróbáltatás vár; el kell jutniuk egy biztonságot jelentő védett területre, mely útjuk során rengeteg kiéhezettet sodor eléjük a sors.

Parks őrmester, Justineau tanárnő, Gallagher közlegény és Caldwellt doktornő 
Íme a kis csapat

Melanie és kedvenc tanárnője
Utcai csendélet 1.
Utcai csendélet 2.
A kemény mag.



7 megjegyzés:

  1. El kell olvasnom most már ezt a könyvet, de nagyon :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasd csak olvasd, szerintem tetszeni fog. :)

      Törlés
    2. Ha zombik vannak benne ez nem lehet kérdés :)

      Törlés
  2. Köszi hogy írtál róla, nem is figyeltem, hogy már jön a film. De hát meg kell mondjam, meg vagyok döbbenve :O Ki ez a néger kissrác a szőke és bájos Melanie helyett? És velem ne etessék már meg, hogy kell legyen ilyen meg olyan rassz is a filmekben, oké, legyen egy mellékszereplő, de beáldozni a főszereplőt? :O Tuti, hogy az Melanie? Nem is néz ki lánynak :O (mondjuk Glenn Close se :D de tőle már megszoktam :D Jó színésznő amúgy, szeretem.)
    A könyvnek az akciórészét nem csíptem annyira, a mondanivalót és a lassabb részeket igen. Sajnálnám, ha tipikus zombihajkurász és menekülős filmmé változna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó, hogy írtál, mert én is pont így éreztem, amikor megláttam a képeket. Totál ki voltam akadva a Melanie-t és a Gallaghert játszó színészeken. Melanie-t én is egy bájos kis szőke kislánynak képzeltem el magamban, Gallaghert pedig egy nyikhaj vékony vörös srácnak (úgy ahogy a könyvben is leírta őket az író) erre mit kaptunk? Pont az ellentétüket: egy fiús fekete lányt és egy böszme nagy négert…. hát szóval, nem is tudom, hogy mit gondolja az egészről.

      Glenn Close-t egyébként én is szeretem, de túl öregnek tartom ehhez a szerephez, de ezen könnyen túl tudtam lépni csakúgy, mint Paddy Considine-ton is, aki szerintem nem elég sármos Parks őrmester szerepéhez… Egyedül Gemma Artertonnal vagyok kibékülve, de majd meglátjuk, hogy mi sül ki ebből az egészből.

      Egyébként szerintem tuti, hogy a zombis csoszogós és hajkurászásos részek nagyobb hangsúllyal fognak majd szerepelni a filmben, mint amennyire szükség lenne rá. A filmekben mindig elsőként a látványra mennek és csak utána a mondanivalóra.

      Törlés
    2. Egyetértünk. Azért persze ettől függetlenül kíváncsi vagyok a filmre, csak hát a casting nem tűnik túl jónak. Glenn Close tényleg öreg már, fiatal volt a doktornő úgy rémlik, vagy max középkorú (már megvan kb máfél-két éve hogy olvastam). Egyébként Glenn Close úgy nézki ezeken a képeken mint Richard Gere és Dustn Hoffman szerelemgyereke. :DDDD

      Törlés
    3. Én először őt is férfinak néztem :) de ez a Richard Gere és Dustn Hoffmanos szerelemgyerek elképzelés baromi találó :DD

      Törlés