2011. máj. 11.

Liane Schneider – Eva Wenzel-Bürger: Barátnőm, Bori (10-11-12. rész)

Az év elején, úgy február környékén már írtam a Bori sorozat első hat részéről egy kis szösszenetet. ITT. Bár már akkor tudtam, hogy bővülni fog a repertoár, de azt azért mégsem gondoltam volna, hogy ilyen rövid idő alatt már újabb hat rész figyel a gyerekek polcán. De valami azt súgja nekem, hogy sem őket, sem a Bori rajongókat ez egy csöppet sem zavarja.:))
Dióhéjban csak annyit említenék a sorozatról, hogy az előző részekhez hasonlóan a legújabb három részben is a mindennapi életben gyakran előforduló helyzetekkel - és biztosra veszem, hogy minden gyermeket érdeklő - izgalmas témákkal találkozhatunk. A történetek tényszerűek, nem túl hosszúak és nagyon informatívak. Gyakran tanító jellegűek. A rajzok kedvesek és élethűek a füzet mérete pedig igen praktikus. A már meglévő részek - Bori óvodába megy, Bori cicát kap, Bori és a kistestvér, Bori orvoshoz megy, Bori sütni tanul, Bori karácsonya, Bori a tanyán, Bori és a piros bringa, Bori úszni tanul - új témákkal bővültek.


Meggyőződésem, hogy minden szülő rémálma, hogy egy forgalmas helyen vagy vásárlás közben szem elöl téveszti gyermekét. Ezzel én is így vagyok. Sőt, még egy körbekerített játszótéren sem merem levenni róluk a szemem.  Ebben a történetben Bori egy nagybevásárlás közben elveszíti el az anyukáját. Természetesen kétségbe esve keresi és arra gondol, hogy most már soha többé nem láthatja  őt és, hogy biztos ott kell maradnia örökre az áruházban. De ez persze nem így van.:)  Nagyon hasznosnak tartom, hogy beszélgessünk erről a témáról a gyerekeinkkel. A beszélgetés közben mód nyílik arra is, hogy néhány alapvető szabályt fektessünk le arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk, hogy mindezt elkerüljük. De ha mégis megtörténik a baj, akkor is mi a teendő.

Megfigyeltem, hogy a környezetemben lévő lányos anyukák többségénél a gyermekük – legyen az óvodás vagy már iskolás - feltűnő rajongással vannak a lovak iránt. Ebben a történetben Bori az apukájával eltöltött majálisi ünnepségen, pónin lovagolt, amely meghozta kedvét a lovakhoz. Így anyukája elvitte egy lovas iskolába, ahol nemcsak lovagolni, de a lovak gondozását is megtanulta. Olvashatunk például a ló felnyergeléséről, a kantárszár feltételéről az állatok lecsutakolásáról és persze az istálló tisztán tartásáról is. Érezhetően hangsúlyosan szerepel a történetben a lovak ápolásával kapcsolatos teendők. Szerintem a Bori lovagolni tanul rész azoknak a kislányoknak való, akik a lovak szerelmesei.

A Bori a strandon című rész - nagyon röviden :) - egy felfújható krokodilról szól. Ebben a részben Bori nem ismerkedik meg új helyzettel, amiből esetleg tanulhat és a történet is rövidebb a megszokottaknál ……. de mégis, mindennek ellenére, ez lett a három közül a kedvenc. Talán a nyár hangulata, vagy a homokos tengerpart és a jellegzetes strandfotel látványa, - amely egy régebbi tengerparti nyaralást juttatott a gyerekek és persze az én eszembe is a német tengerparton - talán ez miatt tetszett ez a rész a legjobban. Megjegyzem, hogy az átlagos méretű fürdőkádunkban az én két gyermekem mostanában úszógumival fürdik. Remélem, hogy hamar elmúlik. 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése