2015. ápr. 23.

Chanda Hahn: Bűbájtalan (Balszerencsés tündérmese #1) - Röpke poszt (4)

Ez a könyv úgy került a kezembe, hogy valami nagyon könnyed, kicsit sem elgondolkodtató rövid és mesésen romantikus történetre vágytam, valami olyanra, ami nem veszi túlzottan igénybe az agytekervényeimet sőt, ha esetleg még kicsit pusztítja is őket, azt sem lett volna nagy baj, és hát mit is mondhatnék, Chanda Hahn regénye mindezeknek a kívánalmaimnak tökéletesen megfelelt.

Hősnőnk Mina Grime az iskola lúzere egészen addig a napig, amíg meg nem menti a suli legmenőbb pasijának az életét egy iskolai kiránduláson. Azt viszont, hogy ezzel az akciójával a figyelem középpontjába kerül és nemcsak a suli diákjai, hanem olyan mesebeli teremtmények is felfigyelnek rá, akik elől az anyja mindeddig csak óvta és védte őt álmában sem gondolta volna. Ugyanis Mina Grime valójában a Grimm testvérek leszármazottja, akit egy olyan átok terhel, mely generációról generációra száll. Ez az átok ölte meg az édesapját és most Mina élete is veszélybe került, így hát rajta a sor, hogy belépjen a mesevilágba és megtörje az évszázados átkot. Ahhoz azonban, hogy mindez megtörténjen, meg kell szereznie egy könyvet, és végig kell játszania több mint 200 mesét.

A könyv alapötlete szerintem nagyon jó, a kivitelezés viszont elég gyatrára sikerült, sokkal többet is ki lehetett volna hozni ebből a történetből, mint amennyit az írónak sikerült. A főszereplő lány - vagy inkább nevezzük kislánynak - borzasztóan idegesítő volt a számomra, ő tipikusan az a fajta szereplő volt, akinek az értelmi és érzelmi szintje kicsit sem volt összhangban a korával. A telefonmániás barátnője szintén zenész, lapozzunk. Brody és Jared: igazából miattuk adtam nagy jóindulattal három csillagot a könyvre, mindkettőjüket szerettem, ők tényleg olyanok voltak a regényben, mint a mesebeli hercegek, pontosabban csak Brody volt szőke és gazdag, Jared abból a bizonyos dögösen rosszfiú fajtából való volt. Mivel meséről van szó, így természetesen nem maradhattak ki az izgalmas és felettébb érdekes varázslények sem a sztoriból, akiknek az volt a feladatuk, hogy riogassák ezt a szegény Mina lányt és szerezzék meg tőle a varázskönyvet, de sajnos ezek a lények nemhogy félelmetesek nem voltak - képzeljétek, ilyen névvel futott az egyikük, hogy Szürke Farok, most komolyan? fetrengtem a röhögéstől - hanem még állati nevetségesek is.
Chanda Hahn
Sajnos a könyvről nem sok jót tudok írni, a történetevezetés elég foghíjas volt, a cselekmény pedig kidolgozatlan, ráadásul az egésznek a szellemi tápértéke majdnemhogy a nullához konvergált, de hogy őszinte legye ez most nem is igazán érdekelt, mert meglepő mód irtó könnyen csúszott és még szórakoztatott is, úgyhogy egyszeri olvasásra és vészhelyzet esetére nekem ez most tökéletesen megfelelt. A folytatásra viszont már egyáltalán nem vagyok kíváncsi, hiába imádom a meséket, és hiába oly gyönyörűek és hívogatóak ezek a csodás borítók, rajtam nem fog a varázsuk.



A sorozat eddig megjelent részei:
1. UnEnchanted - Bűbájtalan
2. Fairest
3. Fable
4. Reign
5. Forever


Kiadó: Maxim
Eredeti cím:UnEnchanted 
Sorozat: An Unfortunate Fairy Tale
Fordtotta: Stier Ágnes
Oldalszám: 256

8 megjegyzés:

  1. Igazán kár érte, annak alapján, amit írtál, pedig nagyon szeretem az ilyen történeteket. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is rögtön rácuppantam a könyvre, ahogy elolvastam a fülszövegét, de sajnos a sztori elég gagyi volt... de tűzoltásra tökéletes. :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Ugye? A Szürke meg a Farok így együtt - még külön-külön is - azért elég ütős tud lenni. :D

      Törlés
  3. SZerintem nincs igazad, csak alapból rosszul állsz a könyvhöz. Úgy kezdted el olvasni, hogy valami gagyi legyen ( nem a szavaidat próbálom kiforgatni, de az elején egy agyleépítő könyvről kezdtél el mesélni) A történet eleve 14-15 éveseknek szólna... Aki hallottt erről a könyvről, rákeres a neten,hogy vmilyen lehet, meglátja a blogbejegyzésedet ésrögtön elmegy tőle a kedve, pedig lehet, hogy tetszene neki! Megértem, hogy mi a kritika lényege, de ezt egy kicsit túlfikáztad, ne is haragudj! Viszont a szürkefarok névvel egyet érted, bár lehet, hogy angolul jobban hangzik...vagy az is lehet, hogy rosz a fordítása a névnek,és alapból valami ultramenő elnevezése van ennek a gengszternek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban kiforgatod a szavaimat, a gagyi szó nem hangzott el, valami könnyed és mesésen romantikus könyvre vágytam, amin nem kell sokat gondolkodni. És ezt maximálisan meg is kaptam.

      Sok olyan könyvet olvasok, amik a 14-15 éves korosztálynak szólnak, sőt még az ennél fiatalabbaknak szólókat is, úgyhogy tisztában voltam a célcsoporttal – ennek fényében írtam az értékelésemet a könyvről.

      Aki hallott a kötetről és rákeres a neten, az szerintem nem csak az én véleményemmel fog majd találkozni és az alapján fog dönteni, hanem biztos vagyok benne, hogy másokét is el fogja olvasni, mint ahogy gondolom azt te is tetted. Nem vagyunk egyformák, mindenkinek más és más az ízlése, az igénye és az elvárása egy-egy könyvvel kapcsolatban. Nem fogok érdemtelenül magasztalni egy olyan regényt, ami szerintem nem érdemli meg és ezzel megtéveszteni az olvasóimat. Ez az értékelés a saját őszinte véleményemet tükrözi, sajnálom, ha nem tetszik és hogy úgy érzed „túlfikáztam”, bár szerintem tévedsz - viszont örülök, hogy legalább a Szürke Farokban egyetértünk.

      Törlés
  4. Helloka, pont ma olvastam el a könyvet és lehet, (sőt biztos) hogy már elég régi egy bejegyzés ez, de nem tudok rájönni, hogy miért pont a bűbájtalan lett a könyv neve. Ha valami folytán látnád ezt a kommentem vagy esetleg más, aki valami csoda folytán tudja miért ez a címe az, ha nagyon szépen kérem leírná?

    Előre is köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Fú igazad van, tényleg elég régi már ez a bejegyzés,úgyhogy sajnos nem emlékszem már rá, hogy miért is kapta a könyv ezt a címet. Én a helyedben egyébként azoknál a bloggereknél érdeklődnék, akik már a harmadik részt olvassák és szeretik a sorozatot. Ők biztos választ tudnak adni a kérdésedre. (pl. Kellyolvas vagy Deszy konyvesblogja)

      Törlés