2014. ápr. 16.

Shannon Hale: Austenland – Vakáció Mr. Darcyval

Imádom Jane Austen regényeit, és a belőlük készült filmeket is, legyen az az eredeti vagy az átdolgozott változat, feketén vagy fehéren, felrázva vagy turmixolva, tulajdonképpen bármilyen formában képes vagyok elfogyasztani őket, úgyhogy nem volt kérdéses, hogy ez a könyv is előbb-utóbb terítékre fog kerülni nálam.

Jane egy olyan 32 éves sikeres grafikus, aki titkon Jane Austen rajongó, pontosabban a Büszkeség és balítélet BBC-s feldolgozásában szereplő Colin Firth-ért él hal, aki – de szerintem ezt mindenki tudja -, mint Mr. Darcy remekelt a filmben. Ezt a megszállottságát Jane titkolja, (gőzöm sincs, hogy miért) még a film DVD-it is eldugva tartja otthon, hogy még csak véletlenül se láthassa meg senki.  Aztán egy nap a nagynénje meghal, és a végrendeletében Jane-re egy különleges, all-inclusive, három hetes nyaralást hagy egy exkluzív helyre Angliában. Ez a hely egy speciális ügyfélkörrel rendelkező vállalkozás, ahova azok a nők utaznak és töltik drága pénzért az idejüket, akik megszállott rajongói a Regency kornak és Jane Austen világának. Ez a hely, melyet nevezzünk csak Austenlandnak egy álomvilág, ahol az lehetsz aki akarsz, az életkorod, a neved, a családi állapotod mind nem számít, csak jelmezbe kell öltöznöd és úgy tenned, mintha 1816-ban élnél. Tudom, kicsit bizarrnak hangzik a dolog, de ha arra gondolok, hogy én is már hányszor, de hányszor álmodoztam arról, hogy milyen jó lenne ebben a korban élni (persze csak akkor, ha egy gazdag angol család egyetlen lány gyermeke lennék), akkor azt kell mondjam, hogy nem is tűnik olyan borzasztónak ez az ötlet.

Mindenesetre Jane a megérkezése után örömmel veti bele magát ebbe a gondosan megkreált fantáziavilágba és meggyőződése, hogy amikor majd 3 hét múlva elhagyja Pembrook Parkot, akkor kigyógyul Mr. Darcy utáni rajongásából és véglegesen búcsút inthet majd a függőségének. Azonban úgy tűnik, hogy mindez mellékvágányra kerül, amikor találkozik egy kertésszel, aki egy nagyon... nagyon jóképű férfi és ami még ennél is fontosabb, valóságos!

Jane legfőbb problémája abban rejlett, hogy nem találta a számára igazi férfit és a szerelmi életét Colin Firt miatt meglehetősen takarékra állította. No, nem mintha hemzsegtek volna körülötte a férfiak, de voltak jó néhányan, akikkel a fejezetek közötti kis szösszenetekben volt szerencsém megismerkedni (bár ne lett volna). Mindegyik barátja szörnyű és közönséges volt, biztos vagyok benne, hogy egyik sem volt normális, de szerencsére Jane ex-pasijainak a bemutatása nem sok helyet foglalt a könyvből, bevallom engem kissé idegesítettek.

Austenland, mint már említettem, számomra elég bizarr helynek tűnt a színészeivel és a kéjsóvár hölgy vendégeivel együtt, akik olyan "lejárt szavatosságú" vendégek voltak, akik az anyagi helyzetükből adódóan megengedhették maguknak, hogy álmaik hercegével udvaroltassák körbe "szerény" személyüket. Egy cseppet sem zavarta őket, hogy olyan nemes uraknak öltözött színészek csapták nekik a szelet, akik másodkézből kapott betanult szövegeket fújtak. Számukra csak az volt a fontos, hogy eljátszhassák a szűz kisasszonyt, és néhány lopott csókkal hamis érzelmeket keltsenek magukban….  Na ez már tényleg elég bizarrnak tűnt még nekem is.

De térjünk vissza Jane-re. Jane nem volt túl határozott egyéniség, sőt! Egyszerre vonzotta és taszította őt ez a világ. Szerencsére végig tisztában volt azzal, hogy ez csak egy színjáték, és ha kezdetben nem is, de a vakáció végére feloldódott és egyre jobban kezdte élvezni, hogy több, és felettébb jóképű nemes úr gondoskodik arról, hogy valóban úgy érezhesse magát, mintha időutazásban lenne része. Jane megpróbálta maximálisan kiélvezni a hely romantikáját, ami néha bizony kissé unalmas volt a számára. Ugyanis tévé, rádió és telefon híján halálra unta magát, naphosszat csak sétálgatott, és az időjárásról beszélgetett vagy épp olvasgatott, meg persze jó párszor az ügyetlensége miatt, olyan nevetséges helyzetekbe került, amik miatt én éreztem rosszul magam helyette (mert annyira empatikus vagyok) és a fejemet is én vertem folyamatosan a falba... helyette.


Jane dilemmáját, melyben nem tudta eldönteni, hogy most akkor kivel is essen szerelembe - a kertésszel, aki munkaidőn kívül sört ivott és közben meccset nézett, vagyis totál valóságos volt, vagy Mr. Nobley-val, aki Mr. Darcy, vagyis álmai hercegének a karakterét keltette életre -, tökéletesen átéreztem. Valóban fogas kérdés volt ez a számára, és bizony nő legyen a talpán, aki ezt rögtön el is tudta volna dönteni. Úgyhogy nem csoda, ha Jane meglehetősen sokat, és csak a nyomatékosság kedvéért ismétlem újra, hogy nagyon sokat agyalt ezen. Addig-addig, amíg ez a döntésképtelensége már számomra is kezdett fárasztóvá válni, arról már nem is beszélve, hogy vele együtt már én is totál elveszítettem a két férfi (mikor melyik) mellett szóló érveléseinek a fonalát. De annyi baj legyen, mert így is maximálisan jól szórakoztam a könyvön és én vele ellentétben biztos voltam magamban, hogy melyik szereplő mellett tenném le a voksom.

"– Sosem értettem azokat a nőket, akik ide jönnek, és maga is közéjük tartozik. Egyszerűen képtelen vagyok megérteni ezt az egészet.
– Nem hiszem, hogy meg tudnám ezt magyarázni egy férfinak. Ha nő volna, elég lenne annyit mondanom: „Colin Firth vizes ingben”, és rögtön azt mondaná: „Ááá”. Úgy értem: „Áhááá!”". 

A történet vége meglepett, és én ezt a meglepetést nagyon imádtam, mert hihetetlenül romantikus volt. Egyetlen bajom volt csak vele, hogy túl rövidre és összecsapottra sikeredett, mintha az írónő minél hamarabb túl akart volna esni az egészen, pedig én olyan szívesen olvastam volna még többet, sokkal többet a boldog befejezésről.

Egyszóval ez egy nagyon édes kis romantikus történet volt, szórakoztató és mulatságos, de cukormáztól mentes, úgyhogy teljesen odavoltam érte, épp ezért minden Jane Austen rajongónak csak szívből ajánlani tudom.

Shannon Hale

A könyvből film is készült, amely az IMDb-n csak 6,3-at kapott, ami nem túl biztató, de én már a trailerből látom, hogy ez egy nekem való tuti jó kis limonádé lesz, úgyhogy már alig várom, hogy láthassam.


Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Austenland
Fordította: Palásthy Ágnes
Oldalszám: 240


Nyereményjáték

Austen2.jpgJane Austen rengeteg regényt inspirált és még több újrafeldolgozást megért. A világhíres írónő klasszikus, szatirikus romantikus történeteinek mind van egy-két meghatározó mozzanata és most arra kérünk, hogy ezeket a könyveket egy olyan kiemelt mozzanat után azonosítsátok, amelyeket bélyegen is megörökítettek.

Ha megvan a cím már csak egy kicsit számolni kell, és megkeresni az adott Austen regényben a szükséges betűt. Ha az öt blogon megtaláljátok mind a hat szükséges betűt (az egyik címben kettő betűt kell felhasználni), akkor ezekből össze fogjátok tudni rakni az Austenland - Vakáció Mr. Darcy-val egyik főszereplőjének nevét.

Három szerencsés nyertes magáénak tudhat egy-egy példányt az Austenlandből. Postázni csak Magyarország területére tudunk.

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai

Tartsatok velük a turnén április 15 és 19 között, ahol többet is megtudhattok a könyvről, valamint a filmes feldolgozásról és egyéb érdekességekkel is traktálunk Titeket. 

Austen-kalandra fel!


04.15. - Nem harap a...
04.16. - Szilvamag olvas
04.17. - Insane Life
04.18. - Dreamworld
04.19. - Deszy Könyveblogja



4 megjegyzés:

  1. Ezt a filmet már ősz óta szeretném megnézni, akkor láttam Lobonál (azt hiszem :)). A könyv is aranyosnak tűnik, tetszik a bejegyzésed róla!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Tegnap találtam hozzá ezt a mozgóképet és ajjjj.... (nagy levegő) ez az egyik legjobb jelenet! :D

    VálaszTörlés
  3. Én most rendeltem meg végre angolul a könyvet, a filmet viszont már láttam, és imádtam :) Remélem a könyv sem okoz majd csalódást - bár épp egy ilyenre van szükségem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az összes hibája ellenére is nagyon szerettem a könyvet, rengeteget vigyorogtam rajta és szerintem nagyon szórakoztató volt, de sajnos nagyon hamar a végére lehet érni. Szerintem neked sem fog csalódást okozni, főleg így, hogy már nagyjából tudod is, hogy mire számíthatsz :)

      Törlés