2014. febr. 16.

Kedvcsináló idézetek és trailer a Levelek Skye szigetéről című könyvhöz

Az egész történet egy levéllel kezdődött.

Elspeth Dunn remélni sem merte, hogy első megjelenő verseskötetére rajongói levelet fog kapni, így amikor az Egyesült Államokból egy egyetemista, nevezetesen David Graham levelét kézhez vette Skye szigetének kicsiny postahivatalában, repesett az örömtől és hazaérve azon nyomban válaszolt is neki. Ebből az ártatlan kis levelezésből, ami az óceán két különböző pontjáról indult, békeidőben és háborúban, de leginkább papíron és tintán keresztül egy olyan szívszorító, de cseppet sem szirupos, amolyan igazi, lassú lefolyású, szóvirágokkal tűzdelt, csodálatos szerelemi történet bontakozott ki, amit, minden romantikus lelkületű olvasónak szívből ajánlok figyelmébe.

Ízelítőül íme néhány idézet a könyvből és nézzétek meg a magyar feliratos könyvelőzetest, ami véleményem szerint nagyon hangulatosra sikerült. (Ne felejtsétek el bekapcsolni a felirat lejátszást, mert anélkül nem fog látszódni.)




"Urbana, Illinois, USA - 1912. március 5.

Tisztelt Asszonyom!
Remélem, nem tekinti tolakodásnak, de úgy érzem, meg kell írnom önnek, mennyire csodálom és becsülöm A sas fészkéből című könyvét. Elismerem, általában nem vagyok oda meg vissza a költészetért. Többnyire a Huckleberry Finn szamárfüles kötetét veszem a kezembe vagy egyéb halálos veszedelmeket és megmenekülést tartogató könyveket. Az ön verseiben mégis volt valami, ami jobban megérintett, mint bármi az utóbbi években..."




"Skye szigete - 1912. március 25.

Kedves Mr. Graham!
Látnia kellett volna, milyen élénk izgalom keletkezett a mi kis postahivatalunkban. Az emberek összegyűltek, hogy lássák, amint elolvasom az első "rajongói" levelemet... "




"Urbana, Illinois, USA - 1912. április 10.

...Felettébb elcsodálkoztam annak olvasatán, hogy az enyém volt az első "rajongói" levél, amelyet Ön kapott. Biztos voltam benne, hogy csupán egy a sok-sok között, ezért igyekeztem oly nagyon, hogy szellemesnek és érdekesnek találja. Talán más olvasói nem voltak olyan merészek (vagy megfontolatlanok?), mint én.
       Üdvözlettel:
       David Graham

Ui.: Hol van Sky szigete?"




Skye szigete - 1912. május 1.

"Mr. Graham!
Ön nem tudja, hogy hol van az én szép szigetem? Ez megfoghatatlan! Olyan, mintha azt mondanám, fogalmam sincs, merre lehet az Illinois állambeli Urbana városa. Az én szigetem Skócia északnyugati partjai mentén van. Vad, pogány, nagyon zöld; olyan gyönyörű, hogy nem tudnám elképzelni az életet máshol."




"Skye szigete - 1915. szeptember 6.

Davey, Davey, Davey!
Nem jellemző rád, hogy így aggódj. Miért gondolsz ilyen szigorral erről? Az elmúlt három évben hagytuk, hogy csak úgy történjenek velünk a dolgok és hát szerelem történt. Tényleg meg kéne terveznünk, hogy mi következik ezután? Kell egyáltalán tudnunk?
Remélem tudod, hogy sosem gondoltam úgy rád, mint olyan valakire, aki "csak zsigerből, hirtelen elhatározásból cselekszik". Ha tudnád, mit jelentesz nekem, hogy miattad maradtam talpon, hogy miattad vagyok ébren, mert tudom, hogy te gondolsz rám. Te késztettél írásra, amikor már azt gondoltam, hogy elreppent a múzsám. Te emlékeztettél, hogy több vagyok, mint egy magányos ember. Most van még valamim. Te.
Komolyan azt hiszed, hogy bármit bizonyítanod kell előttem? Azt hiszed, tenned kell még valamit, hogy folyamatosan velem lehess? Csak ennyit kérek. Hogy legyél nekem.
Rád gondolok."




"Párizs, Franciaország - 1915. december 17.

Drága Sue-m!
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a karácsonyt az Eiffel-torony alatt fogjuk tölteni. Mondanom sem kell, hogy szívesebben tölteném az ünnepet Edinburgh-ben vagy Skye szigetén vagy bárhol, ahol Te vagy.
... Megtennél a kedvemért valamit? Amikor szenteste éjfélt üt az óra, pontosan akkor, amikor eljön karácsony első napja, lépj ki s házból és fordítsd az arcodat a hold felé. Ízleld meg az ajkadra hulló hópelyheket, és képzeld azt, hogy az én ajkam érint. Én ugyanebben az időben ugyanezt teszem. Megígérem. Mindegy, hogy még Párizsban leszünk-e vagy valahol máshol, francia földön; behunyom a szememet és ugyanazt képzelem, amit te. Hogy az ajkunk összesimul. Talán valóban valóra válhat, ha csak egy pillanatra is. Ha egy ilyen éjszakán megtörténhetett a mi Urunk születésének csodája, akkor kisebb csoda is történhet, talán találkozhat a lelkünk.
    Szeretlek, Davey"





A feliratot kapcsoljátok be az alsó ikonok között az óra és a fogaskerék közötti kis téglalappal!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése