2014. jan. 10.

Fiona Paul: Méreg (Örök Rózsa titkai #1)

Rég csalódtam már ilyen kellemesen, mint Fiona Paul Méreg című könyvében. Ráadásul most, hogy olvastam még jobban vágyom Velence hangulatát mint eddig, és ha tehetném bizony azonnal csomagolnék és már repülnék is oda. A történet a reneszánsz Velencében játszódik, amikor még a várost átszelő kisebb csatornák és mellékutcák mocskosak és koszosak voltak, az éjszakai élet pedig izgalmakkal és veszélyekkel volt teli, melyekről kurtizánok, rablók és őrült gyilkosok gondoskodtak. Egyszóval nem egy életbiztosítás volt akkoriban az éjszaka közepén a városban mászkálni (de mindezt hősnőnket egy cseppet sem zavarta). 

Cassandra egy tizenöt éves fiatal lány, akinek mindene megvan, amire csak vágyhat: elegáns ruhák, csillogó ékszerek sőt,  még egy gazdag vőlegény is kijutott neki, akit franciaországi tanulmányai miatt már évek óta nem látott, de Cass ennél többre vágyott.
A szülei halála után a nagynénje vette magához, aki nem sok szabadságot engedett a számára, ami szerintem tökéletesen érthető volt ebben a veszélyes világban, de persze egy fiatal lány oldaláról nézve, aki tele van energiával, kíváncsisággal és érzelmekkel, mindezt az óvó és védő szeretetet valóban inkább börtönhöz hasonlónak érezhette, mintsem szerető családi  otthonnak.
A történet Cass barátnőjének a temetésével kezdődik, melyet követően találkozik a lány főhősünkkel Falcóval, egy titokzatos, de jóképű szegény festővel, aki a temetés éjszakáján épp Cassék családi birtoka melletti temetőben bóklászott. A lány ezzel a fiúval fedezi fel, hogy a barátnője holteste eltűnt a koporsójából és helyette egy másik nő, feltehetőleg egy kurtizán hullája került, akinek a szíve fölé egy nagy X-et metszettek. Casst nem hagyja nyugodni az eset, mindenképp a bűntény végére akar járni, melyben Falco lesz mindvégig a segítségre. Mivel e két fiatal a nyomozás során sok időt tölt együtt, így egyre közelebb kerülnek egymáshoz és bár Cass érzi, hogy Falco valami titkot rejteget előle - ami miatt folyamatosan kételkedik a fiú szavahihetőségében -, ennek ellenére mégsem bír parancsolni az érzelmeinek és rengeteg szabályt felrúg, csakhogy a fiú közelében lehessen.

Bevallom engem ez a Falco gyerek nem igazán nyert meg magának. Jó, jó hogy helyes, meg fiatal, meg művész és még az alvilági életben is ismerős, ami arra enged következtetni, hogy nem egy elveszett ember, de azért mégiscsak voltak titkai, amiket semmiképp sem lehetett figyelmen kívül hagyni, főleg úgy, hogy azok Cass barátnője holtestének az eltűnésével egyértelműen kapcsolatban hozhatóak voltak. Falco és Cass közös nyomozását, hogy állandóan együtt voltak és veszélyes helyzetekbe keveredtek felettébb izgalmasnak találtam. Bár néha úgy éreztem, mintha Cass kicsit túlzásba vitte volna a fiú iránti rajongását, de ha jobban belegondolok, akkor be kell látnom, hogy mindez nagyon is reális, hiszen egy tinédzser lányról van szó, aki épp most bontogatja a szárnyait, fedezi fel a szerelmet és a testiséget. Sajnos az olvasókhoz hasonlóan a szereplők is tisztában vannak azzal, hogy a társadalmi helyzetükből adódóan a bimbózó kapcsolatuknak nem sok jövője van, arról már nem is beszélve, hogy Cassnek már van vőlegénye, akit ugyan már több éve nem látott - mely idő alatt ez a fiú egy vonzó férfivá érett -, de ugye a vele kapcsolatos rossz emlékek miatt Cass zsigerből elutasítja őt sőt, amikor a saját két szemével bizonyosodik meg a változásról, még akkor sem jut el az agyáig, hogy ez a férfi nem büntetés a számára, hanem épp ellenkezőleg, kész főnyeremény. Mindenesetre, míg ez a buta lány e két férfi között őrlődik, a gyilkos szabadon mászkál és nagyon úgy tűnik, hogy Cassre pályázik.

Alapvetően egy krimiről van szó, egy erős romantikus szállal, mely kombinációt én rettentő mód szeretem. Imádtam a nyomozós részeket, a sötét sikátorokból való meneküléseket, a gondolázásokat, a lebujokat és a sötét titkokat, amik Velence koszos csatornalabirintusaiban bújtak meg. No meg a kor hangulatát és divatját, ahol ismét tudatosodott bennem, hogy akkoriban bizony kész kihívás volt fűzőben levegőt venni. És bár volt a regényben szerelmi háromszög, amik alapvetően idegesíteni szoktak, de ezt most valahogy mégis nagyon kedvemre valónak éreztem, ami persze nem jelenti azt, hogy nem gurult el jó párszor olvasás közben a gyógyszerem, de olyan hihetőek és átérezhetőek voltak a szereplők problémái és érzései, hogy ennek köszönhetően valóban hitelesnek éreztem Cass bizonytalanságát. (Én bízom abban, hogyha eljön az idő, akkor Cass a megfelelő férfit válassza majd, mindenesetre én az ő helyében egy percig sem gondolkodnék.)

A fejezetek elején lévő „Örök Rózsa” könyvéből vett idézetek, amelyek az emberi testről illetve a holtestek boncolásáról szóltak, számomra nagyon érzéketlen és hátborzongató leírások voltak, amikről azért túlzás lenne azt állítanom, hogy ez adta volna a könyv ízét és zamatát, de mindenképp meghatározó jelentőséggel bírtak, mind a történet tartalmát és mind a könyv hangulatát illetően.
  
Egyébként a regényt leginkább Brenda Joyce Halálos sorozatához tudnám hasonlítani, de csak a nyomozással összekötött szerelmi háromszög miatt, ezen kívül nem sok köze van egymáshoz a két történetnek. És ha valaki netán még nem tudná, ismét egy trilógiáról van szó, mely sikerében nagyon bízom, merthogy a többi részét is mihamarabb szeretném olvasni.

Ja, és ha kérhetem, a fordítót, Tóth Gizellát mindenképpen tartsák meg, mert zseniális!

Fiona Paul

A sorozat részei:

1. Venom - Méreg
2. Belladonna (megjelenését a kiadó tavasz-nyár környékére ígérte)
3. Starling

A könyvhöz trailer is tartozik és szerintem hu... nagyon jó lett, bár kevésbé csőrös és jobb pasit is találhattak volna.



Kiadó: Gabo
Eredeti cím: Venom
Sorozat: Örök Rózsa - Secrets of the Eternal Rose
Fordította: Tóth Gizella
Oldalszám: 504


4 megjegyzés:

  1. Ez a könyv most jól felkerült a ki kell olvassam, de rögtön listára. Amúgy pedig csini az új blogruhád :)

    VálaszTörlés
  2. Húúú, köszönöm! Fülig és vörösödtem. Nagyon kedves vagy. <3
    Ugye, nem baj, ha terjesztem?... mert igaz, hogy az első rész nekem fele annyira sem tetszett (mint pl. a második:), de valahányszor elolvaslak, egy kicsit mindig közelebb kerül hozzám a történet... kezd szívügyem lenni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emlékszem, hogy neked nem annyira tetszett, olvastam az értékelésed róla és bevallom, akkor kicsit el is ment a kedvem a könyvtől és későbbre is soroltam, de lehet, hogy pont ez miatt lett később ennyire kellemes meglepetés a számomra, mert nem vártam tőle túl sokat. :)

      Törlés