2011. okt. 25.

Könyvek, amiket várok #2

Ismét találtam három olyan könyvet, ami felkeltette az érdeklődésem, és ezek száma az ünnepek közeledtével csak növekedni fog.
Amit már nagyon nagyon vártam.....Tádááááám!!!

Patrick Rothfuss
A KIRÁLYGYILKOS KRÓNIKÁJA:
Második nap
„Három dolog van, amelytől minden bölcs fél: a viharzó tenger, a holdtalan éjszaka és a szelíd ember dühe.”
A nevem Kvothe.
Hercegnőket loptam vissza sírdombokban alvó királyok mellől. Felégettem Trebon városát. Feluriannal háltam, majd ép bőrrel és elmével távoztam. Fiatalabban csaptak ki az Egyetemről, mint amennyi idős korában a többséget odaengedik. Olyan utakon jártam a holdfényben, amelyekről mások nappal is félnek szólni. Istenekkel beszéltem, asszonyokat szerettem, olyan dalokat írtam, amelyek hallatán a kobzosok elsírták magukat.
Hallhattál rólam.
Így kezdődik egy hőstörténet a hős tulajdon szempontjából – egy mese, amelynek nincs párja a fantasy-irodalomban. A bölcs ember félelme a királygyilkos krónikájának második napja, amelyben Kvothe, miután egyre jobban elmérgesedik a viszálya egy befolyásos nemessel, kénytelen elhagyni az Egyetemet, hogy külföldön próbáljon szerencsét. Hajótörötten, üres zsebbel, egy szál maga érkezik Vintasba, ahol hamarosan belekeveredik az udvari intrikába. Mialatt megpróbálja elnyerni egy hatalmas arisztokrata kegyét, Kvothe leleplez egy gyilkossági kísérletet, konfliktusba kerül egy vetélytárs arkanistával, és elindul egy zsoldos csapat élén a vadonba, hogy megfejtse a talányt: ki (vagy mi) tartja rémületben az utazókat a Király Útján. Időközben Kvothe válaszokat is keres, mert meg akarja tudni az igazságot a titokzatos Amyrról, a Chandrianról és a szülei haláláról. Az úton kiállja a legendás ademi zsoldosok próbáját, visszaszerzi az Edema Ruh becsületét, és átlép Tündeországba. Ott találkozik Felurian tündével, akinek egyetlen férfi sem állhat ellen, és akit egy se élt még túl… kivéve Kvothét.
Várható megjelenés: november közepe

Dr. Csermely Gyula
Ha 1 nő gyereket akar
Dr. Csermely Gyula egy szülész apa szemszögéből mondja el, hogyan fogant meg, milyen életet élt az anyja méhében és hogyan jött a világra apai/szülészi asszisztenciával kisfia, Móric. A józanul szakmai, ugyanakkor lágyan lírai történet, mely egyszerre mutatja meg, hogy mit gondol az orvos, és mit érez a páciens, pofonegyszerűen magyarázza el az orvostudományban járatlan olvasónak a modern medicina hajmeresztően bonyolult eljárásait, és közben lazán mesél a gyereket váró család zűrös életéről. Aki ezt a könyvet elolvassa, annak mindjárt megjön a gusztusa a fajfenntartáshoz.
Várható megjelenés: nov. 1 

Aimee Bender
A citromtorta különös szomorúsága
Kilencedik születésnapjának előestéjén a mit sem sejtő Rose Edelstein, az iskolaudvari játékok és a zaklatott szülői figyelem perifériáján létező kislány beleharap édesanyja házi sütésű csokoládés citromtortájába, és rájön, hogy varázslatos képességgel rendelkezik: a süteményben képes megízlelni az anyja érzéseit.
Legnagyobb döbbenetére fedezi fel magában ezt az adottságot, az anyjából ugyanis – az ő életvidám, ügyes kezű, tevékeny édesanyjából – a lemondás és a kétségbeesés íze árad. Az ételek egyszeriben – és életre szólóan – veszedelemmé, fenyegetéssé válnak Rose számára. Bármelyik étkezésnél bármi kiderülhet. A bátyja, Joseph pirítósát képtelen megenni; a sarki pék sütijét harag ízesíti; a szőlődzsem savanyú nehezteléssel teli.
Átokkal is felérő adottsága révén a kislány olyan titkos tudás birtokába jut, amit minden család elrejt a világ szeme elől – az édesanyja családon kívüli életét, az édesapja elhidegülését, Joseph hadban állását az egész világgal.
Ám Rose felcseperedvén mégis megtanulja hasznosítani ezt az adottságát, és rájön, hogy vannak olyan titkok, melyeket még az ő ízlelőbimbói sem képesek érzékelni.
A citromtorta különös szomorúsága sziporkázó mese arról, hogy milyen mérhetetlenül nehéz tiszta szívből szeretni valakit, akiről túlságosan sokat tudunk. A szívszorítóan mulatságos, bölcs és szomorú történet azt bizonyítja, hogy Aimee Bender olyan író, akinek káprázatos prózája a mindennapi élet furcsaságait veszi górcső alá.
Aimee Bender két ízben kapott Pushcart-díjat, 2005-ben Tiptreedíjra jelölték. Számtalan antológiában jelentek meg írásai, műveit eddig tíz nyelvre fordították le. Los Angelesben él.

8 megjegyzés:

  1. Jájjj Patrick Rothfuss végre végre végre. :D

    VálaszTörlés
  2. Jó mi???? :DDD Én is olyan vagyok a hírtől, mint a vadalma:)

    VálaszTörlés
  3. meg is lesz, hogy mit veszek a következő hónapban. :D

    VálaszTörlés
  4. Én A citromtorta különös szomorúságát szemeltem ki magamnak. Ezt is felpakolom a karácsonyi kívánságlistámra, hátha valakinek erre esik a választása, és ezt kapom meg. ;)

    VálaszTörlés
  5. Az Aimee Bender könyv.. micsoda fülszöveg! Érdekel.:)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg jó, sokakat izgalomba hoz :)))

    VálaszTörlés
  7. Mónika: nálunk az a baj, hogy senki nem ismeri a kívánság listámat, hacsak ki nem nyomtatom a családomnak. Tavaly karácsonyra például senkitől nem kaptam könyvet! Teljesen kész voltam!!!

    VálaszTörlés
  8. Nálunk ez úgy van, hogy tudják, hogy a könyvnek biztosan örülök, így ha nem tudnak kitalálni mást, akkor könyvet vesznek. Előtte megkapják a listámat persze, mert nekik is könnyebb úgy választani, meg nekem is jobb, ha olyat kapok, amit meg akarok szerezni. :)

    VálaszTörlés