2011. jún. 23.

Nalini Singh: Látomás

A most megjelent Látomás, már a második kötete Nalini Singh: Egy világ – két faj – állandó küzdelem sorozatának, ami úgy látom, hogy elég nagy rajongó tábornak örvend. Azon gondolkodtam, hogy mi fogja meg az olvasókat - többek között engem is - a történetben. A túlfűtött erotika vagy a szerző által olyan jól kitalált két ellentétes világ, vagy ennek a kettőnek a keveréke? Valószínű, hogy az utóbbi.

A második könyv Faith-ről, egy J-mentálról szól, akinek a képessége a jövőbelátás. Tudása milliókat ér a mentálok számára, ezért a lányt egy teljesen elszigetelt helyen, állandó felügyelet mellett őrzik. Faith azonban a szokásos üzleti előrejelzések mellett mást is látni kezd, erőszakot és halált. Mindezt egyre nehezebben tudja kezelni és elrejteni az őt felügyelő O-mentálok elől, akik szinte minden lépését figyelik.  A lány retteg attól, hogy az új látomások hatására megőrül, ami sajnos gyakori eset a J-mentáloknál. Ettől való félelmében úgy dönt, hogy megkeresi Sasha-t (akit az első részben ismerhettünk meg) és tőle kér segítséget. Ő az egyetlen, aki nem árulhatja el a lányt, mivel neki sikerült függetlenítenie magát a mentálhálótól. Faith természetesen nem számol a DarkRivel falka tagjaival, de legfőképp Vaughnal nem, aki Faithet szemelte ki prédájának. Amikor a párduc rájön arra, hogy Faith az ő igazi párja, akkor mindent megtesz annak érdekében, hogy magához láncolja. Ezzel azonban nagy veszélynek teszi ki a lányt, akit a túl sok érzelem és a férfi állandó testi közelsége akár az őrületbe is kergethet. 

A történettel ismét visszatér a két ellentétes világ, a hideg és érzelemmentes mentáloké, szemben a szenvedélyes és az ösztöneikre hallgató alakváltókkal. Újabb információkat tudhattunk meg a mentál világról és megismerkedhettünk a Hálóelmével, aki bármily furcsa, de nem csak kommunikál, de érzelmekkel is bír. Tetszett ahogyan Vaughn „kis” lépésekben, türelmesen közelített Faith felé, fokozatosan szoktatva őt az érintéshez és az egyre fokozódó érzelmekhez. Annak ellenére, hogy a párduc, mindig ott „matatott” a lány körül mégsem éreztem túl tolakodónak a közeledését, amivel nem utolsó sorban a lány érdekeit is szolgálta. Mindemellett meghagyta a választás lehetőségét Faithnek és ezzel együtt a lehetséges elutasítást is elfogadta. 

Ebben a részben kevesebbet olvashattunk a mellékszereplőkről, és ha volt is valami, az is Sasharól és Lucasról szólt. Szívesen megtudtam volna többet a falka többi tagjáról is, mint például Laurenről, akiről csak egy pár szó esett, de ez is elég volt ahhoz, hogy az ő rideg viselkedése és szintén mentál volta - egy dezertált elit harcos, gyilkos elme volna (?) - felkeltse az érdeklődésemet. Mindig élvezettel olvasom azokat a részeket, amikor a mentálok kikerülnek a természetes világba, és egy újszülött szemével csodálkoznak rá mindenre.:) Valamint, lenyűgöző a falka családorientáltsága, a férfiak heves szerelem féltése és önfeláldozásuk a párjuk iránt.

Szerencsére az eddig megjelent két könyv nemcsak a főszereplők egymásra találásáról szólt, hanem a háttérben már kezd körvonalazódni a sorozat fő témája is, ami a mentálok és az alakváltók közötti harcon kívül a mentálok egymás közötti viszályairól is szól.

A könyv elolvasása után úgy éreztem, hogy ez jobban tetszett az előzőnél. Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy az elsőt túlpontoztam. De ettől függetlenül ez a könyv is négy és fél pontot kap, ezzel  meghagyva a lehetőséget a következő résznek!:)




Kiadó: Egmont Kiadó    Köszönöm nekik a könyvet!
Eredeti Cím: Visions of Heat    
Fordította: Bottka Sándor Mátyás
Oldalszám: 384





2 megjegyzés:

  1. Na most én irigyellek, hogy Te már túl vagy rajta.:) Most rendeltem meg Julia Quinnel együtt, kedden megjönnek. Először Quinn, aztán rávetem magamat én is Singhre:)

    VálaszTörlés
  2. :) Én is várom a Julia Quinn könyvet :))) Nagyon!

    VálaszTörlés