2012. jan. 9.

Nalini Singh · Ilona Andrews · Sharon Shinn · Meljean Brooks: A sötétség angyalai

Ambivalens érzéseim vannak a novellás kötetekkel kapcsolatban, szeretem is őket, meg nem is, tetszenek is, meg nem is, olvasnám is őket, meg nem is. Igazából úgy tekintek rájuk, mint egy szépen tálalt előételre, úgy látszik, hogy még mindig hatással van rám Aimee Bender könyve, amit ha az ember megkóstol és jó esetben ízlik is neki, akkor meghozza a kedvét a folytatáshoz, rossz esetben pedig rághatja az asztal sarkát (jelen esetben a könyvét) kínjában, hogy ne mááár..... miért csak 100 oldalon keresztül olvashatjuk ezt a hihetetlen jó történetet…… ez pazarlás….... és igen, kérek még belőle többet, de gyorsan. Nos, ebben a kötetben csak egy novelláról mondhatom el mindezt, az pedig Ilona Andrews: Alfák: A kezdet című műve volt. De vegyük inkább sorban őket.

Nalini Singh: Angyal és farkas
A történet lényegében egy rejtély megoldásáról, egy gyilkos felkutatásáról szól, aki Nima, - egy nagyhatalmú angyal - életére akart törni. Noel, a szellemileg és fizikailag megkínzott vámpír, azzal a céllal kerül Nima udvarába, hogy segítségére legyen a tettes felkutatásában. A két főszereplő szerintem sokaknak ismerős lehet már Singh egy korábbi sorozatból az Angyal vadászból. 
Igazából ez a sztori nem kápráztatott el annyira, mint ahogy azt vártam tőle. Ennek oka valószínűleg az lehet, hogy a szerzőnek az Angyal vadász sorozatában kitalált világa sem nyerte el még anno a tetszésemet, ellenben másik sorozatával, ami sokkal szimpatikusabb volt számomra (Egy világ – két faj – állandó küzdelem). A történet túl egyszerű, már már unalmas. Éreztem a törekvést a szerzőnél arra, hogy a karaktereket érdekessé és izgalmassá tegye az olvasó számára, de érzésem szerint nem sok sikerrel járt. Az erős hatalommal bíró Nima és a közelmúltban rengeteg szenvedésen átesett Noel karaktere szerintem nem volt meggyőző, ismerve Noel múltját és Nima hatalmának hírét; még hiteles sem. A közöttük való kapcsolat pedig nem szikrázott úgy, ahogy az kellett volna…..ahogy azt Nalini Singhtől megszoktam.
Értékelése: 5/3

Ilona Andrews: Alfák: A kezdet
Ez egy betegesen sötét és erőszakos történet volt, de ennek ellenére – komolyan mondom, hogy magamon is csodálkozom –  mégis nagyon élveztem. Karina és a lánya véletlenül belecsöppen egy, az emberfeletti lények küzdelmétől megosztott világba, csupán azért, mert rossz helyen voltak rossz időben. Karina halálosan megsebesül és választania kell; meghal vagy tovább él az über alfahím szabályai szerint. Karina annak érdekében, hogy a lánya biztonságban legyen hajlandó az alfahím rabszolgája lenni, akinek nem csak rá, de a vérére is szüksége van a túléléshez. A szerző által elénk tárt világkép elég bonyolult, de érthető és igen egyedi. Az összes karakter elnyerte a tetszésemet főleg a „jó fiúk” a maguk nyers stílusával és a szinte már betegesen erőszakos jellemvonásaikkal. Olvasás közben azért féltem attól, hogy nehogy Karina megerőszakolásáról vagy ne adj' isten a kislánya bántalmazásáról kelljen majd olvasnom, de ilyen messzire azért nem ment el az író..... meg kell mondjam, hogy vékony jégen táncolt. Szerintem ez a novella volt az összes közül az, ami alkalmas lenne egy könyv megírására, amire én biztosan vevő is lennék.
Értékelés: 5/5

Sharon Hinn: Éji dal
Ebben a sztoriban egy bizalomra épülő szerelmi kapcsolat kialakulását ismerhetjük meg, ami egy fiatal, a múltja elöl rejtőzködő lány és egy, a vaksága miatt reményvesztett angyal között alakult ki. Érzésem szerint talán ez a történet volt az összes közül a legszórakoztatóbb és a legromantikusabb. Tetszettek a szereplők, a hősnő Moriah habitusa, ami kellően merész, vidám és gyakorlatias volt ahhoz, hogy egy morcos, csüggedt és befelé forduló vak angyalt kihozzon a sodrából és ezzel felrázza Őt a nyomorúságából. A történet egyetlen hibájának csupán a túl idilli befejezést tudnám felhozni, de ennek ellenére szívesen olvasnék az írótól több ehhez hasonló könyvet is. 
Értékelés: 5/4

Meljean Brook: Mennybemenetel
Marc egy őrző, aki állandó küzdelemben van a körzetében garázdálkodó démonok ellen. Amikor Radha az exbarátnője a férfi segítségére siet, mindkettőjükből feltörnek a régmúlt emlékei, napvilágra kerülnek a sérelmek, amik természetesen megbocsátást nyernek mindkét fél részéről. Miközben a két szerelmes tisztázza az egymás közötti kapcsolatát természetesen démon vadászat is folyik…….bevallom nem sok izgalommal. Voltak részek, ahol a halandó agyammal egyszerűen nem tudtam követni? megérteni a hősök saját érzelmeikről szőtt gondolatmenetét. A történet számomra túl unalmas volt.
Értékelés: 5/2.5

Összességében elmondhatom, hogy megfelelően teljesítette a könyv a feladatát; kikapcsolt és szórakoztatott, és szerintem azok, akik nálam jobban szeretik az angyalos történeteket azoknak biztos jobban is fog tetszeni, mint nekem. 

Kiadó: Egmont
Eredeti cím: Angels of Darkness
Fordította: Barta Tamás, Bottka Sándor Mátyás
Oldalszám: 414

3 megjegyzés:

  1. Ezt a könyvet én is beterveztem magamnak:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon tetszett Ilona Andrews története! úgy olvastam volna tovább Lucas és Karina történetét!!! remélem valamelyik könyvkiadó kiadatja majd a megjelenő könyveit:)))

    VálaszTörlés
  3. Olive: szerintem is nagyon jó lenne. Egyébként Angelika blogjáról tudtam meg (angelikablogja.blogspot.com), hogy Ilona Andrews egy házaspárt takaró szerzői álnév.

    VálaszTörlés