2012. jan. 28.

Boldizsár Ildikó - Szegedi Katalin: Királylány születik

Már nagyon rég ácsingóztam ez után a könyv után, mert annyi szépet és jót olvastam róla, hogy úgy gondoltam, hogy irtó nagy hiba lenne kihagyni. Utólag meg már teljesen bizonyos is vagyok mindebben.

A könyv gyönyörű, varázslatos, csodálatos, és színpompás …….nem tudom a gyönyörűt mondtam már?

„Amikor a Földön világra jön egy kislány, összegyűlnek odafönn az égi királylányok, hogy áldást mondjanak az újszülöttre.  ….…..s így volt ez akkor is, amikor te születtél.”

Ezeknél a soroknál a kislányom megkérdezte, hogy „ez nálam volt anya, ez rólam szól?” és én mosolyogva mondtam neki, hogy igen és közben azon izgultam, hogy nehogy félrevezessem Őt ezzel a válasszal, nehogy kiderüljön, hogy nem is róla szól a történet, hanem egy másik kislányról, mert ugye a mese végét még nem ismertem. De a könyv nem okozott csalódást, mert valóban az én drága kislányomról volt szó benne, aki valóban királylánynak született. És, bár Ő ezt mindig is hangoztatta nekem, valahogy ez idáig mindezt mégsem vettem kellően komolyan. :)

Nagyon tetszett a mese, ahogy Boldizsár Ildikó és Szegedi Katalin megszólítják a gyermeket, ahogy mesélnek neki, de legfőképp az, hogy róla mesélnek. Tapasztalatom szerint minden csöppség hihetetlen mennyiségű beszámolót képes meghallgatni a születése körülményeiről és a kisbaba koráról. Nálunk legalábbis így van. Hát még ha ezekben a történetben helyet kapnak a királylányok is, és nem is egy, hanem rögtön kilenc…..az meg már számukra maga a gyönyörűség.
Az én kislányom elhitte, hogy róla szólt a mese, és hogy a királylányok az Ő ágya körül álltak kisbaba korában, hogy elmondják neki a jókívánságaikat. Én is elhittem. És mintha úgy rémlene, hogy harminc valahánnyal évvel ezelőtt az én ágyamnál is ugyan így álltak és ugyan ezeket mondták el nekem is....... amit köszönök. És azt is, hogy újra eszembe juttatták!

Nem tudom szó nélkül hagyni Szegedi Katalin képeit, amik fantasztikusak, itt egy csipke, ott egy toll, amott meg egy rózsabogár….hihetetlenül részlet gazdag, amikben napestig lehet gyönyörködni.

Kiadó: Naphegy
Oldalszám:  32

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése