2011. aug. 26.

Vlagyimir Szutyejev: Pif kalandjai

Mint sokan másoknak, úgy nekem is Vlagyimir Szutyejev Vidám mesék című mesekönyve volt gyermekkorom egyik nagy kedvence. Természetesen ugyan úgy megtalálható a gyermekeim polcán is, mint annak idején az enyémen, igaz az övékét csak pár évvel ezelőtt vettem, és bevallom, hogy nem csak nekik, de magamnak is, nosztalgiából. Meglepődtem, amikor megláttam a Pif kalandjai című mesekönyvet, mivel nem ismertem még, és ez bizony az én hibám, mivel soha nem kutakodtam az után, hogy esetleg az írónak jelent-e meg más könyve is a Vidám meséken kívül. De mentségemre legyen mondva, hogy figyelmetlenségem fő oka az volt, hogy annyi gyerekkönyv van manapság a piacon, hogy a régiekről szinte már hajlamosak vagyunk megfeledkezni. 

A Pif kalandjai című mesekönyvben egy kiskutya csínytevéseit, nagyon mulatságos és tanulságos történeteit ismerhetjük meg. A mesék a már jól ismert stílusban íródtak és a rajzok is annyira bájosak és humorosak, hogy én is ugyan olyan élvezettel nézegettem őket, mint a gyermekeim. A könyvben húsz darab mese található, amely mindegyike, kettő vagy három, de maximum négy képből áll, és amely mindegyike valamilyen vicces csattanóval ér véget. Az író annyira profi módon, a gyerekek számára is érthetően ábrázol egy-egy sztorit, hogy a nagycsoportos kisfiam, a néhány rajzból álló humoros történeteket rögtön megértette, - és azokon nagyokat nevetett - mindezt úgy, hogy különösebb magyarázatot nem kellett a képekhez fűznöm. Azon sikerélményén, hogy ő olvasás nélkül is megérti, és nem csak a történetet, de a benne rejlő viccet is, annyira felbuzdult, hogy amikor a végére értünk, kezdhettük is előröl az egészet.:) A legjobban Pif találmányai, - hogy hogyan lehet a leggyorsabban felsöprögetni és hogy hogyan lehet hintázva fűrészelni - nyerték el a gyerekeim tetszését. A könyv végén, több kivágható és kifesthető rajz is található, nagyon aranyos és rövid kommentek kíséretében.  
  
Vlagyimir Szutyejev (1903-1993) elmondása szerint könyvei úgy készültek, hogy amíg az egyik kezével írta, addig a másikkal rajzolta. J Azt nem tudom, hogy milyen bravúrokat produkált az író a könyvei megírásánál, csak azt tudom, hogy mindegyik mesekönyve szellemes és vidám, több generációt is kiszolgáló, időtlen alkotások.

Fordította: Pavlov Anna (Veress Miklós fordítása alapján)
Oldalszám: 40
Ár: 1570.-

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése