2011. aug. 30.

Hupikék törpikék filmes könyvek


Hallottál már a gonoszról? A csúf, kopasz Hókuszpókról? Kinek legfőbb célja, hogy elkapja a törpöket és törppörköltet csináljon belőlük? De szegény Hókuszpók mindig mellé fog, aztán persze mérgesen morog....

A törpök legújabb kalandjaiban Aprajafalva lakói, épp a Hupihold ünnepségükre készülődnek, amikor Ügyifogyi jóvoltából a gonosz Hókuszpók a törpök falujára bukkan. Menekülés közben a törpcsapat, Ügyifogyi, Törpilla, Vitéz, Okoska, Dulifuli és Törpapa egy átjárón keresztül eljutnak az emberek világába, és mit gondoltok, hogy hova(?) hát nem, nem Ceglédre, hanem természetesen New Yorkba. Szerencsére találkoznak egy kedves házaspárral, akik segítségükre lesznek abban, hogy visszakerüljenek saját világukba. De helyzetüket megnehezíti Hókuszpók és girhes macskája, akik ide is követik a törpöket.

Oldalszám: 32
Ár: 990.-
Annak ellenére, hogy én csak a könyvben olvashattam a történetet, mindenről részletes tájékoztatást kaptam csemetéimtől, akik mindezt filmen is látták. Miközben lapozgattuk A nagy törpkaland című mesekönyvet, melyben a törpök kalandjait a film képkockáin keresztül követhettük nyomon, én csak azt hallgattam, hogy „nézd Anya, itt robban fel Ügyifogyi ajándéka, vagy látod Anya mennyire szép Törpilla haja!... Annyira lelkesen, egymás szavába vágva mesélték el a moziban látottakat, hogy én már csak azt vettem észre, hogy most itt nem a mesélő, hanem inkább a mesét hallgató vagyok. Eltekintve a könyvben található néhány zavaróan homályos képtől nagyon élvezetes és látványos kiadvány. Főleg azoknak ajánlanám, akik már láttál is a filmet, hiszen a könyvet végiglapozva, szinte újra átélhetik a mozifilm nyújtotta élményt.

Oldalszám: 27
Ár: 790.-
A másik két könyv a Fantörpikus kaland és az Ügyifogyi meséje, abban különbözik a filmes könyvtől, hogy ezek már rajzolt illusztrációval készültek. Mindkettő szintén, a filmben már megismert történetet mesélik el, csak Ügyifogyi könyvében mindezt az ő szemszögéből ismerhetjük meg. A gyerekek szerint mindkét könyvben a legjobb rész a csatajelenet volt Hókuszpókkal, mert itt részletesebben is láthatjuk, hogy mivel is bombázták a gonosz varázslót a törpök, ami a filmes könyvből igazán nem derült ki.

Nálunk a Mamára jutott az a megtisztelő feladat, hogy elvihette az unokáit a moziba a Hupikék törpikék mesefilmre. Én is szívesen megnéztem volna a törpök kalandjait, de sajnos idő hiányában nem volt rá lehetőségem. A film és a belőle készült mesekönyvek minden gyereknek (még az unokatestvéreknek is) nagyon tetszett, lelkesen lapozgatták és nézegették mindhármat. 

És végezetül egy kis infó:
Az első törpöket Pierre Culliford, alias Peyo jóvoltából 1958. október 23-án ismerhette meg a nagyvilág, ekkor még képregény formájában. Jelenleg 23 kötetből áll a teljes mesegyűjtemény és 2005-ben jelent meg az utolsó kötete.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése