2011. aug. 20.

Doreen Cronin – Harry Bliss: Egy kukac naplója

Gyermekkorom kedvenc könyvei közé tartozott - és tartozik még most is, - a Kis kukac könyv…. aminek anno még le tudtam rajzolni minden képét és betéve tudtam minden szavát.:) Ebből adódóan már magától értetődik, hogy  amikor megláttam az Egy kukac naplója című mesekönyvet, rögtön úgy éreztem, hogy nekem ez kell. Aztán kósza ötletként felmerült bennem az is, hogy lehet, hogy ez a kukacos napló, az előbb említett könyv reinkarnációja lenne (?), de aztán később rájöttem, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz, csupán csak annyi, hogy mindkettő a kukacokról szól.

A könyv napló formájában íródott, egy fiatal giliszta szemszögéből. Már önmagában nagyon mulatságosnak tartom azt a tény, hogy egy giliszta naplót vezet, melyben a mindennapi életéről és problémáiról ír. Mint például amikor mélyebbre kellett magukat ásni a családjával, mert elkezdődött a horgászszezon, és az apjuk, mint egy mellékesen megkérdezi őket, hogy hallanak e valamit, furcsa zajt, miközben fölöttük ásnak? Hát ott dőltünk a nevetéstől a gyerekekkel.

"Elkezdődött a horgászszezon.
Mélyebbre ástuk magunkat."
Az illusztrációk nagyon szépek, kellemesek, hosszasan nézegethetők és a mellettük olvasható rövid megjegyzések is nagyon ötletesek és viccesen találóak. Külön tetszett a könyv elején és a végén található pillanatképek, a naplót vezető fiatal kukac életéből, - amik például az "Első nap az iskolában" vagy a "Nyaralunk a Humusz-szigeten" vagy éppen az "Első alagutam" felirattal szerepeltek - ami még hihetőbbé tette mindazt, hogy valóban egy kukac naplóját olvashatjuk.

A könyv nagyon vidám és igazán élvezetes, melyben egyrészről, a giliszták szemszögéből láthatjuk a mi világunkat, másrészről pedig rajtuk keresztül nyerhetünk betekintést az ő életükbe. Ezen felül a könyv, tanító jelleggel is bír, mivelhogy segítségével megismerkedhetünk a giliszták fő jellemzőivel és szokásaival, mindezt nagyon élvezetes és humoros formában. Egyetlen hibájaként csupán csak a rövidségét tudnám felhozni, gyermekeimmel együtt, a szőnyegen hasalva sajnos nagyon rövid idő alatt a végére értünk, de ennek ellenére mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom és biztos vagyok abban, hogy senki nem fog benne csalódni.

A könyv írója Doreen Cronin, számos bestseller gyermekkönyv sikeres szerzője. Szeretném remélni, hogy még több mesekönyvével fogunk majd találkozni a könyvesboltokban.

Eredeti cím: Diary of a Worm
Fordította: Dudich Ákos
Oldalszám: 36

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése