2013. szept. 29.

Blogturné ~ Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet - Csak lélegezz! #1.

A Maxim kiadó ősszel számos újdonsággal kedveskedik az olvasók számára, melyek közül szinte mindegyiket nagyon csábítónak és ígéretesnek éreztem, de mind közül talán az Elakadó lélegzet volt az, amit mindenképp olvasni akartam.

Először is szeretném leszögezni, hogy ez a könyv… ez valami hihetetlen jó volt. Letehetetlen, izgalmas, romantikus, szomorú, kegyetlen, szívszorító és bicskanyitogató.

Mielőtt elkezdtem volna olvasni nagy vonalakban azért tájékozódtam, hogy miről is szól a történet, úgyhogy nem ért meglepetésként az a fájdalom és kegyetlenség, amivel a könyv lapjain találkoztam.

Emma egy gyönyörű lány, intelligens, sportos és művészi. Az édesapja meghalt, az édesanyja alkoholista, úgymond „alkalmatlan” a lánya nevelésére. Így Emmát a nagybátyja vette a gyámsága alá és fogadta be a házába. Emma nem sok szeretetet kapott a rokonaitól, nagynénje egy hideg szívű, kegyetlen és számító (véleményem szerint egy pszichopata) nőszemély volt, aki nem csak verbálisan, de fizikailag is bántalmazta és folyamatosan megalázta őt. Emma erről senkinek nem szólt egy szót sem, nem akarta, hogy az unokatestvéreit, akik még gyerekek voltak miatta szakítsák el az anyjuktól. Ezért a sérüléseit állandóan takargatta, vagy ha láthatók voltak, akkor valami hihető hazugsággal próbálta megóvni a titkát. Még a legjobb barátnője Sara is csak találgatni tudta, hogy mi történhet vele otthon, mert igazából még neki sem árulta el a teljes igazságot. Emma soha nem akarta felhívni magára a figyelmet, mindenki számára láthatatlan akart maradni. Amióta a nagybátyához költözött csak egyetlen cél vezérelte, hogy végre valahára elmenekülhessen abból a házból, ahol a nagynénje beteges hajlamainak volt kitéve. Mindezt pedig csak úgy valósíthatta meg, ha a kiváló tanulmányi eredményei segítségével egyetemre kerül, amihez meg is volt a magához való esze.

Aztán egyszer csak egy új fiú jön az iskolába Evan, aki felfigyel Emmára és eltökélt szándéka, hogy jobban megismerje ezt a csendes és visszahúzódó lányt. Evan Matthews jóképű volt, magabiztos, vicces, intelligens, egy olyan fiú, aki mindent megtett azért, hogy Emma bizalmát elnyerje. Ez azonban nagyon veszélyes volt Emmára nézve, mert ha engedné, hogy Evan az élete részévé váljon, akkor mindenre fény derülne. És ezt Emma nem engedhette.

Ez a könyv egyike azoknak, amely értékelésénél a szavak, amiket mondani szeretnék, nem jönnek egykönnyen. Napközben, amikor csak úgy tettem-vettem a lakásban és a történetre gondoltam, mindig libabőrös lettem, olvasás közben meg majd kiugrott a szívem a helyéről. 

A szerző nem félt hozzányúlni a családon belüli bántalmazás kényes témájához. Azok a jelenetek, ahol Emma szó szerint félve sétált be azon a bizonyos bejárati ajtón - ami a könyv borítóján is látható és ami már a könyv olvasása előtt is hihetetlen kifejező volt a számomra – és észrevétlenül próbált  eljutni a szobájába, anélkül, hogy találkozna a nagynénjével, nagyon feszült pillanatok voltak. Mindig attól féltem, hogy na most.. most aztán biztos, olyat fog művelni Emmával ez a pszichopata nő, amitől ez a szerencsétlen lány végleg összeroppan vagy a legrosszabb esetben kórházba kerül. Dühös voltam Emmára. Azt akartam, hogy végre álljon a sarkára és mondja el valakinek, hogy mi történik vele. Azt akartam, hogy lássa be végre, hogy segítségre szorul. De Emma ezt nem tette meg és az erre felhozott kifogása számomra elég gyengének bizonyult. A barátnője reakcióját pedig, aki állítólag a legjobb volt, igazán kiábrándítónak találtam. Nem értettem, hogy Sara, hogy tudta magában tartani Emma bántalmazását, amikor többször is látta rajta az árulkodó jeleket. Persze tudom, próbált ő segíteni és meggyőzni a barátnőjét arról, hogy ez így nem helyes és jelentse fel a nagynénjét, de ezeknek a beszélgetéseknek a legvége mindig ugyanúgy végződött: senki nem tett semmit az ügy megoldása érdekében. És bár ez nekem kissé furcsa volt Saratól, mégis azt kell mondjam, hogy a kettőjük közti barátságot rendkívül jól felépítettnek éreztem, persze nem nélkülözte a hibákat, de valós volt és hihető.
Evan pedig, nos igen. Ő teljesen levett a lábamról. Az Emmával való kapcsolata nagyon romantikus és édes volt, imádtam olvasni a róluk szóló részeket.

Ami talán számomra kissé hihetetlen volt a történetben - de kétségkívül ez hozta ki a szereplők élete közötti kontrasztot -, hogy Emma mindkét barátja (Sara és Evan) nagyon gazdagok voltak, és mindig azt tették, amihez kedvük volt. Nem volt náluk szülői kontroll. De ha jobban belegondolok (és ami nekem egy kicsit furcsa is volt), akkor Emmát sem nagyon korlátozták, végül is volt időszak, amikor alig volt otthon, bulizott és majd mindig a barátnőjénél aludt, aki hozta vitte őt a suliba, ahova nem kellett busszal vagy keróval mennie, hetente többször edzésre járhatott, amiken bevallom kissé csodálkoztam, mert a nagynénje vehemenciáját figyelembe véve, simán megvonhatta volna tőle ezeket a kiváltságokat. Hiszen mindig nagy élvezettel ártott ott és ahol csak tudott Emmának. De a könyv annyira olvastatta magát, és rajta keresztül úgy át tudtam élni Emma problémáját, hogy ezeket az apróságokat simán megbocsáthatónak éreztem a történetben.
És akkor ott volt az utolsó pár oldal, amitől elállt a lélegzetem…… és amitől végre megértettem, hogy miért is figyelmeztettek arra, hogy csak akkor lássak neki az olvasásnak, amikor már a folytatás is a kezemben van.
Olvassátok, mert megéri!


Kiadó: Maxim
Eredeti cím: Reason to Breathe
Fordította: Vass Alexandra
Oldalszám: 496


A trilógiához ékszerek is kapcsolódnak


Rebecca Donovan és a Hope an a Rope Jewelry ékszerüzlet közösen együttműködve a könyvben szereplő karakterekhez karkötőket terveztek.




The Breathing Serise - The Tree 

Emma számára az otthon és szerelem jelképe. A karkötőt Evan készítette neki, hogy az mindig emlékeztesse a boldog gyermekkori emlékekre és biztosítsa az iránta érzett szerelméről.

Emma - The Tree Swing 

Emma kapcsolatának jelképe a boldog gyermekkori emlékekkel – az édesapja szeretetének és Evan szerelmének a szimbóluma.

Evan - Ocean Wave 

Emma és az óceán – gyönyörűek, kiszámíthatatlanok, időnként tagadhatatlanul veszélyesek, mégis Evan azon találja magát, hogy ellenállhatatlanul vonzódik mindkettőhöz.

Sara – Heart

Emma számára Sara szeretete és odaadása az a kapocs, amely segít a józan eszét megőriznie a gyakran reménytelennek és kétségbeejtőnek tűnő élete során..



Beleolvasó


Rebecca Donovan nagysikerű Breath sorozatának első része október 1-én jelenik meg magyarul Elakadó lélegzet címmel a Maxim Kiadó gondozásában. A Blogturné Klub 10 bloggere szeptember 21-től szeptember 30-ig minden nap egy-egy ajánlóval vár benneteket, rengeteg a történethez kapcsolódó érdekességgel és nyereményjátékkal. A résztvevő blogok linkjeit a poszt végén találhatjátok.





Nyereményjáték


A turné végén 3 példányt sorsolunk ki a könyvből a kiadó jóvoltából. Bátran szálljatok harcba érte, higgyétek el, szeretni fogjátok.

 a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai


1. nap 09/21 Kristina blogja - Ismerd meg Rebecca Donovant
2. nap 09/22 Deszy könyvajánlója -Story Behind The Story
3. nap 09/23 MFKata gondolatai - Carol és George karakteréről
4. nap 09/24 Nem harap a... - interjú az írónővel
5. nap 09/25 Kelly&Lupi olvas - Drew és Sara karakteréről
6. nap 09/26 Angelika blogja - Zenelista
7. nap 09/27 Book Heaven - idézetek
8. nap 09/28 Dreamworld - Borítók
9. nap 09/29 Szilvamag olvas - Karkötők
10. nap 09/30 Roni olvas - Emma és Evan karakteréről


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése