2011. márc. 9.

David Almond: Skellig – Szárnyak és titkok

Már régóta kinéztem magamnak David Almond, Skellig című könyvét, de csak A vadóc elolvasása után kezdtem el igazán vágyakozni utána.

A történet egy Michael nevű fiúról szól, aki a családjával együtt nemrég költözött egy új, nem túl jó állapotú házba. A család nehéz helyzetben van. A szülők zaklatottak  a nemrég született kisbabájuk miatt, aki nagyon beteg és ehhez jön még a házon végzendő rengeteg javítás is, ami  ahhoz szükséges, hogy minél kellemesebb környezetben éljen a család. Egy nap a ház mellett álló lepusztul garázsban  Michael találkozik egy "lénnyel", Skellig-gel, aki szelíd, kissé kísérteties és nagyon beteges „embernek” látszik. Mély hatást gyakorol a fiúra, aki még éjszakánként is alig alszik, mert mindig e körül a "lény" körül forognak a gondolatai. Újdonsült barátjával Minaval együtt, el is határozzák, hogy segítenek rajta.  

A történetben nyomon követhetjük egy fiatal fiú érzelmit, aki egy családi traumán megy keresztül. Nemcsak kishúgáért aggódik rettentően, de a garázsban talált furcsa teremtmény miatt is. Helyzetét csak nehezíti, hogy az új házba való költözéssel kiszakadt megszokott környezetéből és ennek köszönhetően most nehezen találja a helyét, de szerencsére a  szomszéd kislányban barátra lel, aki segít átvészelni neki ezt a nehéz időszakot.
Én úgy gondolom, hogy ez a könyv egy figyelemre méltó történet, ami a hitről, a szeretetről - és ha hiszel benne, akkor a csodákról szól. A szereplőket nagyon empatikusnak, hihetőnek és életszerűnek éreztem és irtóra tetszett, hogy a szerző nem mondta ki, hogy ki, illetve mi is ez a Skellig, hanem inkább az olvasóra bízta, hogy kitalálja azt.

Összességében nagyon élveztem a könyv olvasását annak ellenére, hogy inkább a fiataloknak szól mintsem az én korosztályomnak. Elgondolkodtató volt és szívmelengető, egy olyan történet, amely mély erkölcsi értékű üzeneteket is hordozott magában.
- Doktor úr szerint a szeretettel lehet gyógyítani? – kérdeztem.
Felhúzta a szemöldökét, csücsörített, az állát ütögette.
Egyik diák jegyzetfüzetet és ceruzát vett elő a zsebéből.
- Szeretet – mondta az orvos. – Hm. Ugyan mit tudunk mi,
orvosok, a szeretetről? – kacsintott rá a jegyzetfüzetes diáklányra,
mire az elpirult. – „A szeretet a gyermek, ki lélegzetünk issza, a
szeretet a gyermek, ki a halált riasztja vissza”
- William Blake? – kérdeztem.
Felnevetett.
- Művelt ember áll előttünk – dicsért meg.
Úgy tudom, hogy 2009-ben film is készült a könyvből. Sajnos még nem volt szerencsém látni, de igyekezni fogok bepótolni.

Értékelés: 5/5 

Köszönöm a könyvet a Pongrác Kiadónak!
Eredeti cím: Skellig
Fordító: Cséplő Noémi
Oldalak száma: 127

5 megjegyzés:

  1. Mi a film címe? Nem is tudtam!
    Nekem is tervben van ez a könyv, biztos jó lehet.
    "a hitről a szeretetről és ha hiszel benne, akkor a csodákról szól" - hű, ez milyen szép.:)

    VálaszTörlés
  2. óh, ez de jól hangzik! Már én is kinéztem magamnak egy ideje, és ha ilyen jó, a filmet is megnézem majd!

    VálaszTörlés
  3. Én is kinéztem már, de így, hogy mindig írtok valami jóról, nehéz beszerezni mindent, ami megtetszik. :)

    VálaszTörlés
  4. sajtosrolo: A film címe is Skellig, nálunk úgy tudom, hogy nem játszották, de láttam hozzá feliratot a letöltőoldalakon.:)

    Könyvmoly és Mónika:Tényleg nagyon jó kis könyv, sajnos nagyon rövid.

    VálaszTörlés