2011. márc. 8.

Európa csodái kifestő és foglalkoztató füzet

Ismét egy kifestő és foglalkoztató füzetet szeretnék nektek bemutatni, amely Európa csodái névvel jelent meg a Manó Könyvek gondozásában. Ez a füzet, egy már meglévő sikeres sorozat része, melynek soraiban megtalálható még Magyarországról, Budapestről, Balatonról és Erdélyről szóló kiadványok is.

Belelapozva rögtön láttam, hogy egy komolyabb foglalkoztatóról van szó, mint amik eddig a kezembe kerültek. Úgy gondolom, hogy az iskoláskorú gyerekek földrajzi tanulmányaihoz nagyon jó kis alapot nyújthat.

 A füzet két részből áll, az első felén természeti érdekességekről - hegyekről, tengerekről, tavakról, meteorákról, vulkánokról, stb. -  tudhatunk meg többet, míg a füzet második felében a műemlékekrőlvárakról, templomokról, vízre épült városokról, stb. – szerezett érdekes információkkal bővíthetjük tudásunkat. Mindegyik látnivalónál található egy „Fejtörő”, melyeket még én is szívesen oldottam meg.
A középső oldalon lévő Európa városait ábrázoló térkép mellett, rengeteg érdekes adatot olvashatunk, mint például, melyik Európa legkisebb területű országa vagy melyik Európa legmagasabb pontja..... Ha mindez még nem elég, akkor elárulom azt is, hogy a füzetben az összes európai ország zászlóinak a képe is fellelhető. Megsúgom, hogy még közel sem írtam le azt a sok hasznos információt és játékos feladatot, amit ebben foglalkoztatóban olvashattam. Nem is értem, hogy hogy fér el ennyi minden 32 oldalon?

A kiadvány rengeteg látnivalóra és érdekességre hívja fel a figyelmet földrészünkön, amiket hajdanán még én is tanultam, de már rég elfelejtettem. Európa nevezetességeiről olvasva, úgy éreztem magam, mintha földrajz órán lettem volna, (de jó is lenne még!) amit meglepő módon, cseppet sem éreztem unalmasnak, vagy száraznak.

Nagyon tetszett ez a játékos kirándulás Európa körül, ezen a nagyon hasznos és tanító jellegű  kiadványon keresztül. 

A sorozat további részei:

"Kifestő és foglalkoztató kiadványunk segítségével meghívunk egy képzeletbeli körutazásra Magyarországon, hogy megismerjük hazánk szebbnél-szebb nevezetességeit. Olyan színes a paletta, hogy rögtön kedvet kapunk kiszínezni a gyönyörű fekete-fehér rajzokat, és elgondolkodunk a velük kapcsolatos érdekes ismereteken, rejtvényeken, feladatokon.
A játékos kirándulásba bevonhatjuk családtagjainkat, barátainkat is, hiszen ebben a füzetben különböző korú és érdeklődésű emberek egytől-egyig megtalálhatják a számukra legérdekesebb feladatokat."


"Hét látnivalót választottunk ki, de Budapest ennek sokszorosát kínálja. Olyan színes a paletta, hogy rögtön kedvet kapunk kiszínezni a fekete-fehér rajzokat, és elgondolkodunk a velük kapcsolatos érdekes ismereteken és feladatokon."







"Kifestő- és foglalkoztató füzetünk segítségével meghívjuk olvasóinkat egy képzeletbeli utazásra a Balaton körül, hogy megismerjük a ,,magyar tenger" legérdekesebb nevezetességeit.
Hét látnivalót választottunk ki, de a gyönyörű táj ennek sokszorosát kínálja. Olyan színes a paletta, hogy rögtön kedvet kapunk kiszínezni a fekete-fehér rajzokat, és elgondolkodunk a velük kapcsolatos érdekes ismereteken és feladatokon."



"Tündérkert", így nevezte Erdélyt Móricz Zsigmond, és valóban varázslatos vidék! 14 látnivalót választottunk ki a megszámlálhatatlanul sok közül. A paletta olyan színes, hogy rögtön kedvet kapunk kiszínezni a fekete-fehér rajzokat, és elgondolkodunk a velük kapcsolatos érdekes ismereteken és feladatokon. Újdonságként a füzet közepén egy részletes Erdély-térkép található"






1 megjegyzés: