2014. jan. 14.

Blogszülinap

Ebben a hónapban lett a blogom 3 éves.

De mivel rossz passzban vagyok és még ráadásul időhiányban is szenvedek, így semmi extrát nem terveztem eme nemes napra hónapra. Sőt, még a hagyományaimat is mellőzöm és nem készítek listát arra vonatkozólag, hogy mely könyvek lettek nálam kategóriákra bontva az év legjobbjai, vagy épp legrosszabbjai. Viszont, hogy ne maradjatok adatok nélkül - és nem, még mindig nem vagyok hajlandó számokba önteni az olvasmányaimat - összeadtam nektek, hogy mennyit költöttem a tavalyi évben könyvekre. Pontosan 89.195 forintot, ami 58 könyvet foglal magába. Bevallom, én ennél többre számítottam, ahhoz képest, hogy mennyi könyvet vásároltam és hogy manapság mennyibe kerül egy könyv. De ugye mivel mindig vagy akcióban vagy használtan szereztem be őket, és csak nagy ritkán teljes áron, így jóval kevesebb összeg jött ki, mintha mindegyiknél a bolti árával számoltam volna. Persze lehet szépíteni a dolgokat így is, meg úgy is, hogy azt mondom, hogy van aki cipőre, van aki bélyegre.... én specko könyvekre költök, de ha őszinte akarok lenni, akkor ez a 89.195 forint akkor is marha sok pénz. Megjegyzem, ezek az adatok természetesen csak a saját köteteimre vonatkoznak, vásároltam még a gyerekeknek és a férjemnek is mindenfélét, de azokat most nem vettem figyelembe.
Egyébként az idei évben is sokkolni  kívánom majd magamat, azaz jegyzetelni fogom, hogy mire és hogy mennyit költöttem, már csak azért is, hogy majd az év végén jól kiértékelhessem a változás mértékét és miértjét... no meg mert egyszerűen csak kíváncsi vagyok rá.

És, hogy mi lesz idén? Nos, mint mindig, most sincsenek terveim, hacsak nem annyi, hogy kicsit visszább veszek a tempóból és nem írok mindegyik könyvemről posztot. Vagy ha mégis, akkor csak egy rövid, pár mondatos szösszenetet.
Mindenesetre tény, hogy szeretem a blogolást és nem mellesleg a kreatív vénámat is muszáj valahol kiélnem, arról már nem is beszélve, hogy a véleményemet is muszáj világgá kürtölnöm egy-egy olvasmányomról, mert ha mindezt nem tenném, akkor... akkor nem is tudom, hogy mi lenne velem. A férjem szerint semmi.

Úgyhogy, bár néha nyűglődöm a blog miatt, mint most is, és a hátam közepére kívánom - mert el sem tudjátok képzelni, hogy mennyi időt és energiát rabol el tőlem ez a kis piszok, mintha csak a harmadik gyerekem lenne -, de valahogy még sincs erőm elszakadni tőle, valószínű azért, mert legbelül annyira szeretem, hogy igazából nem is nagyon akarok.

Mi mást is mondhatnék még befejezésként. Köszönöm, hogy itt vagytok, hogy olvastok és hogy kíváncsiak vagytok rám, és természetesen olvassatok sokat. Nagyon sokat. :)

14 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot, Szilvamag blogja!!! :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon boldog blogszülinapot és még nagyon sokat! :) Jó ez a harmadik gyermek, szóval csak így tovább a nevelésével és gondozásával kapcsolatban! :)

    VálaszTörlés
  3. Uh, ilyen pénzügyi kimutatást én is akarok :D
    Blogolj csak, mert én olvasni akarlak. Boldog blogszülinapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi Zenka, a pénzügyi kimutatás meg a megrögzött könyvvásárlóknak való, hogy ne szaladjon el velük a ló.:) Bár én ennek az összegnek egy forintját sem bánom, hogy könyvekre ment. :) De, ha jól tudom, akkor te nem is vagy megrögzött könyvvásárló :))) Vagy csak egyszerűen nagyon jól kezeled ez irányú hajlamodat? :)

      Törlés
  4. Boldog blogszülcsinapcsit! :D Csak mert így még nem kívánta senki. :D
    Van olyan posztom, amit 3 hónapja írok. :D Ne add fel! :)
    Én ilyet nem merek csinálni, már hogy mennyit költöttem könyvekre. Egyrészt mert nagyon sokat kaptam, vagy könyvutalvány, vagy könyvformájában, és mert annak sokszorosát költöm a hobbimra, amiről ha létezne kimutatás, elkezdeném sajnálni magamtól. Ahogy rendszerint egy csomó dolgot, és egyre kevesebbet vennék. Nem kell nekem mindent tudni :D

    Szóval boldogot, és írj, amikor kedved van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm reea :)
      "Nem kell nekem mindent tudni" - én ezzel úgy vagyok, hogy inkább a családom meg ne tudja :D

      Törlés
  5. Ó, én csak decemberben 70 ezer Ft-ot költöttem könyvre, de nem bánom, pedig jó része a fizumnak. De erre soha nem sajnálom.

    Boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre valaki, aki számadatokkal is szolgál rajtam kívül, köszi Zsuzsa :D

      Én sem sajnálom a könyvekre a pénzt. És köszi a köszöntést is. :)

      Törlés
  6. Majdnem egyidősek vagyunk:) Nekem 29-én lesz 3 éves a blog, kedvet kaptam én is összesíteni. Szóval boldog blogszülinapot:))

    VálaszTörlés