2012. febr. 28.

Wendy Wax: Bombasiker

A könyv négy különböző korú és múltú, társadalmi helyzetű írónő életéről és barátságáról szól. A közös bennük csupán annyi, hogy a szakmájukat illetően mindnyájan nagyon törekvőek és ambiciózusak, valamint az egymás iránti szeretetük és barátságuk, ami egy 10 évvel ezelőtti írókonferencián kezdődött, azóta is töretlen. A könyv főszereplője Kendall, akinek a karrierje zátonyra futásával egy időben hullik darabjaira a házassága is férje hűtlensége miatt. Az őt ért csapásoktól alig van magánál szegény, pedig még egy regényt kell írjon, a volt kiadójának amivel, miután felbontották vele a szerzősét, még tartozik nekik. Így hát összetörve és sebzetten húzódik vissza hegyi házikója magányába, ahol nyugodtan nyalogathatja a sebeit. Kendall azonban nem marad egyedül, hiszen ott vannak neki a barátnői, akik azon nyomban a segítségére sietnek és nemcsak a magánéleti problémáira, hanem a búcsúkönyve megírásában is a segítségére vannak. A négy barátnő összefog és közösen írják meg Kendall könyvét, melyben mindenki a saját hangján szólal meg és mindegyikük a saját életét használja „takarmányul”, bízva abban, hogy ez a kis apró csalás, soha nem lát majd napvilágot. De tévedtek. Álmukban sem gondolták volna, hogy a könyv bestseller lesz és ezzel együtt az életük is fenekestül felfordul.

A történet nagyon érdekes és az ötlet is jó volt, miszerint a szerző, az írói szakma mindennapjait próbálja összeszőni a szereplők élettörténetével és kapcsolatával, de ennek a megvalósítása valahogy mégsem sikerült kellően. Szerintem többet is ki lehetett volna hozni ebből a sztoriból. Annak ellenére, hogy Kendall volt a főszereplő, a barátnőiről szóló részek is jelentős mennyiséget foglaltak el a regényben. Ezt a sokszereplős történetet sajnos a szerzőnek nem sikerült úgy összegyúrnia, hogy az egy egységes egész hatását keltse. Kendall állandó kesergése és önsajnálata, nemcsak bosszantó volt számomra, de érzésem szerint már-már néhol túl is írta azt az író. A lányok egymáshoz való ragaszkodása és kitartása, legyen az még a családi életük feláldozása árán is, mesébe illőnek éreztem, egyáltalán nem volt életszerű. Persze az is lehet, hogy csak én vagyok ilyen barátnők híján.
Ellenben nagyon érdekesnek találtam - bár ki tuja, hogy mennyi az igazság belőle -, hogy a regényben szereplő kiadó és az ott dolgozó munkatársakon keresztül, betekintést nyerhettem a könyvipar világába. Az ott folyó hatalmi harcokról és intrikákról szívesen olvastam volna még többet, csakúgy, mint az ott gyakornoksodó fiatal segédszerkesztő további pályafutásáról és magánéletéről. A róla szóló részek voltak a legizgalmasabbak a könyvben, igaz a legrövidebbek is.

A szereplők kiszámíthatóak voltak és a könyv cselekményében sem történt semmi olyan, amire ne számítottam volna. Mivel én egy irtó szentimentális nőszemély vagyok, így a könyv vége a kiszámíthatósága ellenére is tetszett, azonban a záró kép, annyira giccsesre sikeredett, hogy mindezt a kellemes érzést, úgy ahogy volt, sikerült teljesen összezúznia. Ami pozitívuma a könyvnek, hogy a szerzőnek a karakterek kidolgozása nagyon jól sikerült, a könyv végére már olyanok voltak a számomra, mintha személyesen is ismerném őket, és nagyon tetszettek a fejezetek elején található idézetek, melyek szinte mindegyike a kedvencem lett.

A lábtörlőn ülő macska nem sztori. Egy másik macska lábtörlőjén ülő macska viszont már az.                                                                                                                           JOHN LE CARRÉ 
Összességébe annak ellenére, hogy néhol unalmasnak és meglehetősen közhelyesnek találtam egy-egy fejezetet illetve szituációt, nem mondom, hogy nem ér meg egy próbát, mert biztos lesznek olyanok, akiknek tetszeni fog, hiszen nem vagyunk egyformák, de nekem sajnos nem azt nyújtotta, amire számítottam.

A kiadó honlapján rengeteg információt találhattok az írónőről és a könyv rövid bemutatása mellett, azokat a helyszíneket is meg tudjátok nézni, ahol a történet játszódott.

Kiadó: Pioneer Books  
Eredeti cím: The Accidental Bestseller
Fordította: Spiegl Máté
Oldalszám: 458

2 megjegyzés:

  1. Hasonló a véleményem a könyvről,kár,hogy nem tudtam ilyen jó kis összegzést írni róla.Az eleje nagyon ígéretes volt,kár,hogy ennyire szétszaladt a történet:-(

    VálaszTörlés
  2. Hát ezzel a könyvvel így jártunk, de a borítója az nagyon jól sikerült.:)))
    Tőled mikorra várható vélemény a könyvről?

    VálaszTörlés