2011. máj. 30.

Bob Hartman - Kállai Nagy Krisztina: Esti mesélő könyv

Ha bemegyek egy könyvesboltba, akkor mindig nagy élvezettel nézegetem a mesekönyveket. Joggal mondhatjátok, hogy ez egy kissé „gyerekes” dolog tőlem - a szó átvitt és egyben a szó szoros értelmében is, mivel van két rosszcsont gyermekem – de ennek ellenére mégis oda vagyok értük. A könyvesboltnak a gyerekeknek szóló része a legszebb és legszínesebb.:)

Gyakran bajban vagyok a mesekönyvek vásárlásánál, mert mindig a legjobbat szeretném kiválasztani. Személy szerint én a mesegyűjteményeknek vagyok a lelkes híve, a gyerekeimmel ellentétben, akik a mesekönyvek összes fajtáját kedvelik. Az Esti mesélőnél, igazság szerint a könyv borítója volt az, ami felkeltette az érdeklődésemet. Aztán amikor a kezembe vehettem és bele is lapoztam, akkor megnyugodtam, mert tudtam, hogy nem fogok csalódni benne. A mesekönyvben negyven történetet olvashatunk a világ, különböző tájairól. Néhány országot említek csak, Afrika, Java, Brazília, Japán, Észak-Amerika, Franciaország……..és még sorolhatnám.
Van néhány olyan alapvető szempont - fontos hozzá tennem, hogy csak szerény véleményem szerint - amit lényegesnek tartok egy jó mesekönyvnél.
  • A legfontosabb, hogy a kiszemelt mesekönyv értékes tartalommal bírjon. A történet foglalkozzon az élet nagy problémáival, persze szimbolikus értelemben.
  • A mese ne legyen túl hosszú, melynek felolvasását a szülő egy fárasztó nap után inkább mellőzné, de ne legyen túl rövid sem, hogy a gyermek is élvezhesse az esti mesélés meghitt hangulatát és a szülővel való együttlétet.
  • A mesekönyv illusztrációja felkeltse a gyermek figyelmét, kifejező legyen és lehetőleg a mese legfontosabb mozzanatait örökítse meg.
Véleményem szerint az Esti mesélő könyv az itt felsorolt szempontok mindegyikének megfelel.
A könyvben található összes történet nagyon tanulságos és mindegyik mesében megtalálható az erkölcsi igazság, mindez olyan formában, hogy a gyerekek számára érthető legyen. Többségében állatos meséket tartalmaz a könyv, de olvashatunk még benne egy sárkányról és királykisasszonyokról is.:) Biztos vagyok benne, hogy mindenki fog találkozni a történetek között jó pár, számára már ismert mesével, de szerintem mindez mégsem okoz csalódást, mert a különböző kultúráktól függően, más és más feldolgozásban olvashatjuk mindegyiket.

A mesék hossza pont megfelelő egy esti mesére és a rajzok……. hát azok hihetetlenül szépek. A borítón szereplő halacskás kép – ami a könyvben található összes képpel együtt Kállai Nagy Krisztina munkáját dicséri – egyszerűen varázslatos. A történetek közül, A kislány, aki a csillagokkal játszott mesénél található meg, ami egyben a legbájosabb mese volt az összes közül. Úgy gondoltam, hogy a csemetéim még biztosan nehezen értik meg, hogy egy kislány hogy mehet először a madarak szárnyán, majd a felhők segítségével egészen a csillagokig, hogy azokkal játszhasson. De aztán csak pislogtam, amikor másnap mesélve mutogatták a történetet. És én még azt hittem………pedig olyan fantáziájuk van a gyerekeknek, hogy kenterbe verik a felnőttekét.

A könyv érdekessége, hogy a végén található egy „ötlettár”, amely segít a felnőtteknek abban, hogy bevonják a gyerekeket is a mesélésbe. Néhány történetnél én is használtam. Annyira egyszerűek és kézenfekvőek, hogy folyamatosan kapkodtam a homlokomhoz, hogy ez nekem eddig miért is nem jutott az eszembe?

Végezetül pedig azzal a mondattal szeretném zárni ezt a bejegyzést, ami a mesekönyv borítóján olvasható.
  "Ne csak felolvass, mesélj!"  

Értékelés: 5/5

A sorozat részei: 
Harmat Mesélő Biblia
Harmat Esti Mesélő könyv
Harmat Karácsonyi mesélő könyv (várható megjelenés:2011. augusztus)

Kiadó: Harmat Kiadó Köszönöm nekik a könyvet!
Eredeti cím: The Lion Storyteller Bedtime Book
Fordította: Gulyás Melinda, Hamerli Nikolett, Szűcs Teri
Oldalszám: 128

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése