2011. jan. 24.

Julia Quinn: Mr. Bridgerton csábítása - Bridgerton család #4

Már nagyon vártam ezt a könyvet, úgyhogy amikor megérkezett rögtön félre is tettem minden dolgom és nekiláttam az olvasásának. Az eddigi négy rész közül igazán nem tudnám megmondani, hogy melyik nyerte el leginkább a tetszésemet, mivelhogy mindegyikben voltak olyan részek, amiket nagyon szerettem és a kedvenceim lettek, mely természetesen az írónő lehengerlő stílusának és utánozhatatlan humorának volt köszönhető, melyben ez idáig még egyszer sem csalódtam. 
Rengeteget mosolyogtam mindegyik könyvön és arra gondoltam, hogy de jó is lenne ott lenni és átélni mindazt a sok romantikus élményt és izgalmat, ami akár Penelopeval, Sophieval, vagy Daphneval történt meg eddig.

Aki követi a sorozatot az bizonyára tudja, hogy ebben a részben fog majd kiderülni, hogy ki is az a bizonyos Lady Whistledown, amit persze én semmi pénzért nem árulnék el senkinek, mindenki derítse csak ki maga a rejtélyt. Mindenesetre az írónő sem adja ám egykönnyen ezt az információt, egy csomó lehetőséget tár elénk a kötetben, melyben még Colin is a lehetséges személyek listájára került, ami kicsit abszurdnak tűnt a számomra, de biztos vagyok benne, hogy az írónő egy ilyen helyzetből is egy remek kis történetet kerekített volna. 

A történetről
Penelope Featherington már 16 éves kora óta őrülten szerelmes Colin Bridgertonba, aki mindig úgy tekintet húga legjobb barátnőjére, mint egy félénk, félszeg szürke kisegérre. Persze mindig úriember módjára viselkedett vele, eltekintve attól a kellemetlen esettől, amikor azt mondta egy barátjának, hogy soha nem fogja Penelope Featheringtont feleségül venni. Penelopenak mindez természetesen rendkívül rosszul esett, még akkor is, ha Colin mindezt úgy mondta, hogy fogalma sem volt arról, hogy a lány is fültanúja lett mindennek. Aztán amikor évek múltán Colin egy utazásából hazatérve ismét találkozik Penelopeval, meg kell állapítania magában, hogy a lány nagyon sokat változott, ráadásul előnyére. És amikor egy jobban megismeri őt, arra is rájön, hogy nem csak szép, hanem egy nagyon vicces, és intelligens nővé cseperedett.

Mint tudjuk az igaz szerelem megtalálása soha nem megy könnyen, így nem ér meglepetésként bennünket, hogy a fiatal párnak nemcsak a házasságig, de még utána is különböző bonyodalmakkal kell megküzdeniük.
A szereplők közötti párbeszédek - mint mindig - most is nagyon humorosak és sziporkázóak voltak. A kedvenc részem volt, amikor Penelope megkéri Colint, hogy csókolja meg, ami annyira édes és romantikus jelenet volt, hogy nem győztem csak sóhajtozni. A karaktereket most is igaziaknak éreztem, Penelope egy nagyon reálisan gondolkodó fiatal hölgy volt, aki tisztában volt azzal, hogy nem tartozik a legszebbek közé, ennek ellenére mégis magabiztos volt és elégedett önmagával és egy cseppet sem vágyott a felsőbb társasági körökbe. Colin viszont épp az ő ellentétje volt, egy olyan sármos és magabiztosnak tűnő fiatalember, akinek mindene megvolt, ennek ellenére mégsem volt elégedett az életével, hiszen nem voltak céljai és álmai... de csak addig, míg rá nem talál Penelopera.

A könyv legemlékezetesebb pillanatait a kötet végére hagyta az írónő, melyekben egyrészt végre nyilvánosságra került, hogy ki is rejtőzött Lady Whistledown álneve mögött, másrészt pedig itt hangzik el Colin hihetetlenül romantikus szerelmi vallomása is - amitől még a könnyem is kicsordult és amit a nagy nyilvánosság előtt vallott meg Penelopennek.
Valóban ő a legromantikusabb Bridgerton a családban!:)

Csak azt sajnálom, hogy a következő részekben már nem lesz Lady Whistledown.



2 megjegyzés:

  1. Nekem ez a rész lett a kedvencem. Annyira beleéltem magam a történetbe, hogy legszívesebben én is ott lettem volna Lady B. születésnapi bálján :o)
    Eloise és Hyacinth története is remélem legalább ilyen ütős lesz.

    VálaszTörlés
  2. Én még mindig nem tudok választani, hogy melyik rész volt a legjobb:)))

    VálaszTörlés