2016. máj. 15.

Amie Kaufman · Meagan Spooner: These Broken Stars – Lehullott csillagok (Lehullott csillagok 1.)

Ezt a könyvet végső soron - tudom sekélyes vagyok, de a gyönyörű köntöse adta el nekem, no meg a vágy egy kis könnyed és izgalmas romantikus olvasmány iránt, amire a sok krimi és thriller után már totál ki voltam éhezve. És mivel még mindig nagy örömmel és kíváncsisággal olvasok YA könyveket, így úgy gondoltam, hogy ez a kötet megfelelő választás lehet arra, hogy a stresszes mindennapokban szerzett ráncaim kisimuljanak.

A történet két fiatalról - Lilacról és Tarverről - szól, akik egy luxusűrhajó fedélzetén találkoznak először, mely hajó pár nappal a megismerkedésük után szerencsétlenséget szenved. A balesetet csak kettőjüknek sikerül túlélniük egy mentőkabin segítségével, amivel a legközelebbi bolygón épségben földet is érnek. Lilac és Tarver egy teljesen ismeretlen és többnyire kellemetlen világban találja magát, ahol arra kényszerülnek, hogy az életben maradásuk érdekében mindenben együtt működjenek, ami nem is olyan egyszerű feladat két olyan önfejű és makacs fiatalnak, mint amilyenek ők is voltak. Ám egy idő után természetesen sikerül hőseinknek összecsiszolódniuk és - ezzel most biztos nem árulok el nagy titkot, de - egymásba is szeretniük.


A történet baromi jó kezdődött, teljesen felvillanyozott és magával sodort a szereplők között kialakulóban lévő édes románc élménye, melynek alapját a szegény fiú és gazdag lány, avagy a társadalmi különbségből fakadó tiltott szerelem adta, ami tudom, hogy borzasztóan klisés és sokaknak unalmas lehet már, de számomra ez a felállás még mindig megunhatatlan. Úgyhogy kezdetben szinte lubickoltam a könyv hangulatában és az űrbéli közegben, szimpatikusak voltak a szereplők, bár meg kell mondja, hogy egyiküknek sem sikerült maradéktalanul meghódítania a szívemet, és a cselekmény is szép lassan csordogált előe, melynek során Lilac és Tarver olyan váratlan kalandokba keveredtek, melynek köszönhetően ráébredtek arra hogy mennyi közös vonás van bennük és hogy milyen jó párost is alkotnak ők ketten blablabla..., mely  ismerkedési folyamatot - mint azt az elején írtam - kezdetben tényleg roppant kellemesnek és szórakoztatónak találtam, de a lassúsága és a terjedelme miatt egy idő után sajnos unalomba fulladt nálam. Nyilván a történetre rásüti a bélyegét az, hogy csak két szereplője van, de őszintén szólva a sok érzelmekben való tocsogás helyett jóval több izgalmat, űrbéli jelentet és háttér információt is el tudtam volna viselni erről a világról, annak kultúrájáról és történelméről, vagy akár a társadalmi berendezkedéséről, uram bocsá a szereplők életéről és múltjáról, amikről tulajdonképpen nem sok mindent tudtunk meg.

Az egyetlen dolog, ami a vége felé fenntartotta bennem az érdeklődést az a sziget rejtélye volt, amit néhol kicsit hátborzongatónak éreztem, de ezt egy cseppet sem bántam, mert mindez legalább vitt egy kis színt és izgalmat a történetbe. Nagyon kíváncsi voltam, hogy vajon honnan származnak azok a dermesztő suttogások amiket Lilac hallott, és hogy mi lehetett az oka a szereplők hallucinációinak, de amikor kiderült az igazság, elég vegyes érzésekkel fogadtam, nem igazán nyerte el a tetszésemet.

Ami szerintem irtóra feldobta a könyvet és amit imádtam benne az a fejezetek közötti rövid párbeszédek voltak, melyek Tarver kihallgatásáról szóltak. A srác persze kissé elferdítve adta elő a bolygón történt eseményeket, tőmondatokban és kissé szemtelen hangnemben, mely roppant szórakoztatóvá és üdítővé tette az egészet, ezek a részek minden pénzt megértek. 


Szóval összességében nem volt rossz könyv, készüljetek fel rá, hogy rettenetesen romantikus, ami nekem most jól esett, de ennél azért sokkal kidolgozottabb és scifi elemekben gazdagabb háttérre számítottam, a dinamikusabb történetvezetésről már nem is beszélve. Úgyhogy aki egy túlélős, tisztán romantikus történetre vágyik, az biztos megtalálja benne a számításait, a részemről egynek mindenképp elment.


A trilógia kötetei:
1. These Broken Stars - Lilac & Tarver
2. This Shattered World - Jubileumi & Lee
3. Their Fractured Light - Sofia & Gideon


Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: These Broken Stars
Sorozat: These Broken Stars
Fordította: Ipacs Ribor
Oldalszám: 488

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése